Odesseiron Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Denne perlen har noe å lære de fleste moderne skytespill. Les hele saken Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Denne perlen har noe å lære de fleste moderne skytespill. Les hele saken Du glemte å nevnde det kanskej kuleste spillet fra Monolith...SHOGO Bra artikkel forøvrig. 1 Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ikke glem NOLF2. Syntes det var like kult, og inneholder en fantastisk snøscooter-sekvens Gøy å spille tøff dame,en stusset litt første gang en mann inviterte på date. Uansett en spillserie alle bør ha spilt. 1 Lenke til kommentar
Samma fuh Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Dette spiller er jo drit bra Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg tenkte faktisk på NOLF-spillene på fredag. Hva er oddsen?! Har GODE minner om disse spillene, og da spesielt eneren. De er ikke de beste spillene jeg har spilt gjennom mitt lange liv som gamer, men de har satt spor. Det skal de ha! 1 Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 SHOGO var det beste fra Monolith! Dermed basta Men NOLF1 og 2 var herlige de og Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Lurer på om ordsammensetningen, spesielt i den siste setningen, ble riktig her: Andre ganger må man fullføre dørgende kjedelige transportetapper, som når et slags antiklimaks med spillets forferdelige kjøretøysekvenser. Her har selv Half-Life-spillenes notorisk kjipe kjøredeler trukket det lengste strået. Er litt vanskelig å forstå om spillet det snakkes om eller HL har de kjipeste kjøretøysekvensene. Er klar over at kjøretøysekvenser i spill ofte ikke funker, men Half Life er ikke det verste eksempelet. Synes de funker spesielt bra i HL2. Liker at gamer.no går ned memory lane. Selvom jeg ikke har spilt dette spillet, er det veldig god lesning (sikkert litt ekstra for oss over 16 år ). Artikkelen peker på hvaslags vitaminer som serveres i kantina siden utviklingen ofte går feil vei. Om gamer.no tar requests, vil jeg gjerne se en memory lane artikkel på dette med god historie spesielt i fps. Half Life var rå på dette med god uforutsigbar historie og hvordan den ble fortalt. Historien hadde twists and turns samt at den ikke først og fremst ble fortalt igjennom cut scenes, men igjennom handlinger som skjedde i spillet, samt igjennom walkie talkie chatter du overhørte etc. For meg sto (står) dette som fremtidens måte å gjøre fps på. Vampire the Masquerade gjorde det samme (omtrent på samme tid). Men etter dette tok ingen opp handsken. Idag er det fortsatt cutscenes og monologer som forteller historien spill, samt at historien er forutsigbar. Hvorfor gikk man tilbake til denne måten å tenke historie på? Endret 11. desember 2011 av maanemann Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Lurer på om ordsammensetningen, spesielt i den siste setningen, ble riktig her: Andre ganger må man fullføre dørgende kjedelige transportetapper, som når et slags antiklimaks med spillets forferdelige kjøretøysekvenser. Her har selv Half-Life-spillenes notorisk kjipe kjøredeler trukket det lengste strået. Er litt vanskelig å forstå om spillet det snakkes om eller HL har de kjipeste kjøretøysekvensene. Er klar over at kjøretøysekvenser i spill ofte ikke funker, men Half Life er ikke det verste eksempelet. Synes de funker spesielt bra i HL2. Liker at gamer.no går ned memory lane. Selvom jeg ikke har spitl dette spillet er som regel veldig god lesning (sikkert litt ekstra for oss over 16 år ). Artikkelen peker på hvaslags vitaminer som serveres i kantina siden utviklingen ofte går feil vei. Om gamer.no tar requests vil jeg gjerne se en memory lane artikkelen på dette med god historie spesielt i fps. Half Life var rå på dette med god uforutsigbar historie og hvordan den ble fortalt. Historien hadde twists and turns samt at den ike ble først og fremst fortalt igjennom cut scenes, men igjennom handlinger som skjedde i spillet samt igjennom walkie talkie chatter du overhørte etc. For meg sto (står) dette som fremtidens måte å gjøre fps på. Vampire the Masquerade gjorde det samme (omtrent på samme tid). Men etter dette tok ingen opp handsken. Idag er det fortsatt cutscenes og monologer som forteller historien spill, samt at historien er forutsigbar. Hvorfor gikk man tilbake til denne måten å tenke historie på? Takk for innspill! Jeg har omskrevet den aktuelle setningen så den gir mer umiddelbar mening nå. Jeg mener altså at selv Half-Life-spillene har mer fornøyelig kjøring. Jeg synes begge Half-Life-spillene har grusomme kjøresekvenser, og Half-Life 2: Lost Coast var nærmest uspillbart for meg. Vi er selvsagt også åpne for at dere kan foreslå artikkelkonsepter, og jeg skal videreformidle idéen om en feature som tar opp historiefortelling i skytespill innad i redaksjonen, så får vi se om noen føler seg kallet til å kjøre sak. BioShock har jo en historiefortelling lik det du etterspør, og får en veldig spennende oppfølger neste år. Min personlige teori for hvorfor mellomsekvenser har blitt så dominante er vel enkelt og greit at spillene har begynt å tilnærme seg filmmediet mye mer. Filmatiske, drevne og tildels lineære opplevelser er lettere å selge til et publikum som kanskje ikke har den samme erfaringen med interaktivitet, og som er mer vant til å bli matet med teskje enn å omfavne styrkene ved å oppleve ting på egen hånd. Å lage visuelt imponerende spill med troverdige, virkelighetsnære elementer er langt enklere nå enn det var for 10, 15 og 20 år siden. Om man ville lage noe som formidlet de samme følelsene som en film tidligere, måtte man belage seg på å skildre det gjennom engasjerende deltakelse. Nå er det adskillig enklere å fylle på med filmlignende mellomsekvenser. Kall det gjerne latskap. Jeg skrev en kommentar for en stund tilbake som tar opp en del av disse poengene. Endret 11. desember 2011 av Odesseiron Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg mener altså at selv Half-Life-spillene har mer fornøyelig kjøring. Jeg synes begge Half-Life-spillene har grusomme kjøresekvenser, og Half-Life 2: Lost Coast var nærmest uspillbart for meg. Har ikke spilt kapitlene til HL2. For meg står flere års utvikling for å lage et kapittel som bortkastet bruk av tid. Hvor mange år har Valve brukt på å lage kapitler nå? 6år pluss? Dette kunne istedet gitt HL3. Uansett enig i at det ikke bør være fo lange og for mye kjøretøysekvenser. Selvom de stor sett funker i HL2. Å lage visuelt imponerende spill med troverdige, virkelighetsnære elementer er langt enklere nå enn det var for 10, 15 og 20 år siden. Om man ville lage noe som formidlet de samme følelsene som en film tidligere, måtte man belage seg på å skildre det gjennom engasjerende deltakelse. Nå er det adskillig enklere å fylle på med filmlignende mellomsekvenser. Kall det gjerne latskap. . Det er det definitivt. Men man kan også diskutere om en skriptet ingame monolog (som er det som stort sett brukes idag Far Cry 3 f.eks) er en videreutvikling fa de fancy'e CGI cutscene'ne Blizzard har hatt siden WC2. Faktisk vil jeg heller ha en rask fantastisk CGI cutscene enn lang scriptet ingame monolog. I dagens spillmarked er det veldig fokus på tut og kjør. Det har du helt rett i. Spillene skal nærmest spille seg selv (DA2). Derfor er det så rart at utvikler ikke ser at monologene drar tempoet ned i spillet og ser dette som et problem. Det som også forbauser meg er at softwarehus ikke så suksessen HL ble og ville følge opp denne formelen. Jeg skrev en kommentar for en stund tilbake som tar opp en del av disse poengene. Takk for tips! Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 NOLF og NOLF2 er vel to av de skytespillene jeg har likt best gjennom alle tider. De hadde mange gode elementer og morsomme oppdrag som var utenom det normale. Husker veldig godt trehjulssykkel scenen fra NOLF2 hvor Cate Archer og Skotten jakter på "Pierre the Mime King". Det er ikke veldig mange skytespill i senere tid som kan si de har like stort spekter av oppdrag som NOLF og NOLF2. De levde heldigvis før Modern Warfare æraen. Synd NOLF3 aldri ble sluppet ut. De hadde jo planlagt det i lengre tid, men så kom Contract J.A.C.K isteden. 2 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 NOLF-spillene er tidenes beste førstepersons skytespill med en så stor margin at det ikke er morsomt engang. 2 Lenke til kommentar
Nixxen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Aaah! Powertrip along Nostalgia road. Er lenge siden jeg spilte NOLF, men minnene fra spillet(spillene) er noen av de mest distinkte jeg har. Takk for at du skrev dette tilbake blikket! 1 Lenke til kommentar
Campy Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Denne artikkelen fikk meg til å tenke på Hitman: Blood Money som for meg er det beste jeg har spilt av snikespill Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Er klar over at kjøretøysekvenser i spill ofte ikke funker, men Half Life er ikke det verste eksempelet. Synes de funker spesielt bra i HL2. Helt uenig, kjøresekvensene er noe som er en skamplett i HL2-spillet, det gjør spillet langt kjedeligere. Ellers er jo NOLF en klassiker, svært morsomt spill, go oppfølgeren er også meget bra. Ikke akkurat en ukjent perle, men kanskje en noe undervurdert perle. AtW Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Definitivt en veldig bra spillserie! Øyeblikk som en katanakamp inne i en campingvogn midt inne i en orkan og forskeren som blir tatt på fersken under ett.. romantisk øyeblikk med en geit har satt sine spor! 2 Lenke til kommentar
morten-89 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 No One Lives Forever ga en stemning ingen spill-skapere har hatt suksess med å gjennskape i ettertid. Miksturen av musikken, retro-stilen, omgivelsene og rollen Cate Archer var noe helt spesielt, og har gjort det til mitt all-time favoritt-spill. Ved undersøkelse viser det seg at en etterfølger (NOLF 3) dessverre ikke lar seg gjøre, da det blir for dyrt og vanskelig i dag. 1 Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ville bare si takk for at du hjelper å bringe denne perla til overflata i Norge i 2011. fantastisk spill. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Sier meg fullt og helt enig med hva du skriver her. NOLF var et av favorittspillene mine for 11 år siden, sammen med Raven Softwares "Soldier of Fortune". Og som med SoF, syntes jeg at det første NOLF-spillet var det beste. Oppfølgeren var grei nok, men ... Nå tror jeg faktisk jeg skal se om jeg finner igjen spillet, jeg vet det ligger i en CD-hylle, jeg vet bare ikke hvor. Lenke til kommentar
morten-89 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 "In an article written in 2009 (nine years after the game's release), Eurogamer states that the game has "dated enormously but survives well", and that "you simply couldn't make No One Lives Forever today. You couldn't because it would be too long, require far too many assets, and most significantly of all, risk all the cost of development on a comedy game ? a genre that no longer exists." Hva tenker dere, er sjangeren virkelig død? Eller er det bare unnskyldninger? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 "In an article written in 2009 (nine years after the game's release), Eurogamer states that the game has "dated enormously but survives well", and that "you simply couldn't make No One Lives Forever today. You couldn't because it would be too long, require far too many assets, and most significantly of all, risk all the cost of development on a comedy game ? a genre that no longer exists." Hva tenker dere, er sjangeren virkelig død? Eller er det bare unnskyldninger? Unnskyldninger spør du meg, ett sånt spill er ikke dyrere å produsere enn andre FPS-spill, det er bare fordi de er redde for at det ikke vil selge nok. "Sjangeren" som de henviser til fantes ikke når NOLF kom ut mer enn den gjør i dag sånn jeg ser det. AtW 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå