Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

@IceBlitz

Vil anbefale deg å prøve siste Tomb raider, jeg vil si det spillet og TLOU er i sammme gate. Selv likte jeg TR bedre enn TLOU, og jeg elsket TLOU:)

 

Har nevnt det tidligere men jeg må si det igjen, likte du historien i TLOU må du se filmen The road. Historien er ganske lik men litt dystrere, også får du herlig skuespill av Viggo Mortensen :).

 

Jeg er litt usikker på om jeg liker at det kommer enspiller DLC. På den ene siden er jeg glad for at jeg kan få vende tilbake til min lille Ellie, men på den andre siden var historien og opplevelsen i spillet bra nok som den var. Hvis historien i DLC blir dårlig/slurvete så kan det fort trekke ned helhetsinntrykket man blir sittende igjen med når spillet settes i hyllen.

Jeg vil huske TLOU som et fantastisk mesterstykke som historiemessig bare blir slått av Tomb Raider 2013 og Mafia 1 (personlig mening). La oss håpe det inntrykket ikke blir ødelagt av en dårlig DLC.

 

 

Knall, da skal det prøves.

 

Men blir å kjøpe det til PC så jeg får bedre grafikk og mindre lag og slikt.

Er så deilig med 144hz refresh rate, fremfor MAKS 30 på konsoll.

 

Ingenting annet ved gameplayet er vel forskjellig på tomb mellom pc og xbox?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Skulle ønske de kunne laget et nytt jak and daxter spill nå som the last of us er ferdig laget, savner virkelig jak and daxter spill serien :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Winza: Jeg, som deg, har også store, nostalgiske følelser for J&D - det er faktisk det beste plattformspillet jeg noensinne har spilt, da jeg aldri har kunnet fordra Mario.

 

Etter å ha spilt meg gjennom de to første Uncharted-spillene, og likt dem veldig godt, begynte jeg for en tid tilbake gjennomspillingen av LoU med et visst snev av forundring. Dette var jo akkurat det samme, bare med en mye dystrere tone. Jeg må innrømme at jeg (bortsett fra en meget sterk intro) slet med å komme ordentlig i gang, det "klikket" bare ikke, det var ikke den totale nyskapningen jeg hadde så sterkt forventet.

 

Dessuten var det for jæ.... vanskelig! Jeg liker å tro at jeg er en habil spiller, men "hard"-modus i dette spillet sendte meg til begynnelsen av flere sekvenser flere ganger enn jeg liker å innrømme. Jeg begynte nesten å mislike spillet nok til å legge det fra meg. Nesten. Så skjedde det noe. Jeg innså at sekvensene hvor jeg døde hele tiden var som, tja, sjakkbrett (unnskyld trend-flåskelen!) Man måtte faktisk analysere dem og legge opp en strategi. Man måtte tenke. Det slo meg som lyn fra klar himmel at det faktisk er lenge siden jeg spilt et spill hvor man må stoppe opp og tenke. Alt går vanligvis på autopilot; enten man skyter seg høl gjennom historien eller sniker seg rundt den, verktøykassa er alltid åpen. Men ikke her.

 

Da "klikket" det på plass. Etter å ha forsert en vaklevoren høyblokk, og forsøkt den samme sekvensen mange ganger og blitt spist av en clicker hver gang, gikk det et lys opp. Clickeren var i samme område som tre "lettinfiserte," og var den desidert farligste av dem. Problemet var at hver gang jeg brukte trestokk for å gi de enkle fiendene deng for å spare kuler, kom clickeren farende og spiste på halsen min, tiltrukket av spetakkelet jeg lagde i kampens hete. Da den "åpenbare" løsningen gikk opp for meg, ble det som et lite strategispill i seg selv; Snik deg inn på den første lettinfiserte og kvel ham lydløst for å ha færre å konsentere seg om. Drep så clickeren på god avstand med kjappe, velplasserte skudd, slik at du kun har to eller tre "soldater" igjen. Disse går greit ned med trestokk (som knuser) og tørre never, med noe tap av liv som fikses med førstehjelpspakken jeg nylig lagde.

 

Det ser ikke ut som store greiene, men det å analysere fienden, de forskjellige og utrolige animasjonene, å bli skremt av den vanvittige aggresjonen til de raske soldatene, og forstå AI-en, fikk meg på en forunderlig måte til å slappe mye mer av med spillet, og synke inn i verdenen og stemningen på en ny måte. Hvert øyeblikk etter dette er blitt mer og mer nytelse, og jeg sparer, og deler opp spillet i flere, lengre økter, slik at det varer så lenge som mulig.

 

Ahhh, Naughty Dog. You have redeemed yourself - mens vi venter på Ps4 J&D - og det er jeg helt sikker på kommer en dag....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...