Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Runnet spillet i går.

Damn, rørende historie og en fantastisk journey spillet har servert meg.

Vel verdt pengene! Kjøpte hele konsollen bare pga dette spillet og har ingen andre spill til den.

Så enten blir det å selge den eller få tak i noen flere spill, men da bør de være knakende gode :)

Forslag? Har hørt at jeg bør prøve Heavy Rain.

Lenke til kommentar

Runnet spillet i går.

Damn, rørende historie og en fantastisk journey spillet har servert meg.

Vel verdt pengene! Kjøpte hele konsollen bare pga dette spillet og har ingen andre spill til den.

Så enten blir det å selge den eller få tak i noen flere spill, men da bør de være knakende gode :)

Forslag? Har hørt at jeg bør prøve Heavy Rain.

Det kommer DLC. Bare hold på kopien din. ;)

Lenke til kommentar

Kjøp deg Journey på PS Store. Kort spill som koster 70 spenn eller noe slikt. Fjorårets beste spill by far.

Og etter det er det bare å google rundt, mange gode eksklusiver for å si det mildt.

Takk for forslag, dette skal testes ut :)

En singleplayer DLC og 2 multiplayer.

Når?

Klarer ikke å vente! :D

Last of Us kunne jeg spilt videre uten stopp, så jeg ønsker DLC hjertelig velkommen!

Men noen som har noen tanker om en eventuelt 2-er?

Tenker på om det kunne kommet et Last of Us 2 til PS4, DET hadde blitt sykt det vil jeg tro :)

Lenke til kommentar

Hver sin opplevelse og smak :)

Det er klart at om man sammenligner spillets AI, Crafting system og Item system med feks GTA's AI og Skyrims crafting og items faller det fort igjennom.

Men det er ikke meningen her. Her skal man overleve som en survivor i en post apokalypse. Man har et oppdrag med å få Ellie gjennom store deler av landet. Et fast-paced rollespill der storyline og spenningsnivået i gameplayet er i fokus. Enten den hysterisk bekymrende metoden for å snike seg forbi horder med soppinfiserte mennesker eller cowboy stilen der man plaffer løs og håper på å overleve.

Man må ikke innstille seg på et nytt skyrim siden man hører ordet feks crafting system osv på forhånd. Det er bare en liten del av spillet. Et lite verktøy som skal gjøre deg i stand til å finjustere litt på din egen spillestil. Det er historien, journeyen som er i fokus. AI-en skulle vært mye bedre, det er det ingen tvil om. Men bortsett fra det er det lite å klage på mtp hva spillet egentlig er ment å tilby :)

Selvfølgelig er det ikke alle som liker spillet, og det kan jeg forstå. På lik linje som at jeg syntes Dishonored var teit og tungvint å spille i forhold til de mange som kommer til å lovprise det selv om 10 år til. Med TLOU må man være obs på hva slags type spill man egentlig setter i gang da det ikke egentlig ligner så mange andre rollespill som gjerne har helt andre sett med features for gameplayet.

Jeg for min del syntes det var helt topp. Det er sjelden et spills historie rører ved meg slik TLOU gjorde.

Men igjen, dette er bare et resultat av at spillet traff meg på en måte som ikke andre spill gjør, og slik vil det være forskjellig for alle :)

Gleder meg bare iherdig til DLCen nå :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

@IceBlitz

Vil anbefale deg å prøve siste Tomb raider, jeg vil si det spillet og TLOU er i sammme gate. Selv likte jeg TR bedre enn TLOU, og jeg elsket TLOU:)

Har nevnt det tidligere men jeg må si det igjen, likte du historien i TLOU må du se filmen The road. Historien er ganske lik men litt dystrere, også får du herlig skuespill av Viggo Mortensen :).

Jeg er litt usikker på om jeg liker at det kommer enspiller DLC. På den ene siden er jeg glad for at jeg kan få vende tilbake til min lille Ellie, men på den andre siden var historien og opplevelsen i spillet bra nok som den var. Hvis historien i DLC blir dårlig/slurvete så kan det fort trekke ned helhetsinntrykket man blir sittende igjen med når spillet settes i hyllen.

Jeg vil huske TLOU som et fantastisk mesterstykke som historiemessig bare blir slått av Tomb Raider 2013 og Mafia 1 (personlig mening). La oss håpe det inntrykket ikke blir ødelagt av en dårlig DLC.

Endret av Houdini
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var jeg ferdig med The Last Of Us. Episk rett og slett!

Jeg satt med gåsehud fra start til slutt, er så sjeldent jeg gjør det i spill.

Storyen, gameplayet, skrekken, grafikken, lydene, musikken, stemninger er upåklagelig. Jeg savner allerede Joel og Ellie. Naughty Dog har alltid klart å få til helt magiske dialoger inn i sine spillverker nå for tiden. Alt klaffer så det gynger etter, soleklart mitt GOTY dette året til nå.

Skal mye til å toppe kaka som The Last Of Us serverte meg

Enkelt 10/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...