Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Runda singleplayer nå.

Dæven, herlig spill, rett og slett. Ikke et 10/10-spill, men det er fremdeles veldig bra. Vil nok gi det 9/10 selv, og det er fordi jeg ble så til de grader revet med.

Og prologen. Herregud for et mesterstykke.

Edit: Prøvde litt multiplayer og, var da jævlig fett det. Litt mer taktisk, med sniking og ikke bare løpe rundt og skyte vilt rundt seg.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Det går ikke. Bestilte via nettbutikken men kan ikke hentes i butikk. Går via posten. Er uansett siste gangen jeg bruker Elkjøp. Sier seg selv når folk har fullført spillet før jeg hele tatt har satt det inni maskinen :p Kjipt.

Ah, da har jeg sikkert misforstått "collect a store" - at det muligens kun gjelder titler som allerede er i salg, men som selges til nedsatt pris på nett... Drit ergerlig er det åpenbart uansett - føler med dere.

Lenke til kommentar

Nå har jeg et stort problem her.

Etter å ha blitt drept av en clicker kom det opp en sånn standard svart skjerm med et hint om at det visstnok er lurt å oppgradere slagvåpenet sitt. Ti minutter går, og den samme skjermen er der enda. Jeg velger å avslutte spillet via XMB-menyen. Deretter starter jeg spillet igjen. Problemet er at loadinga stopper helt opp på den lasteskjermen etter at man har trykket "continue game" (den med de partiklene som svever rundt). Har prøvd å restarte mange ganger, men med samme resultat.

Jeg er vel 6 timer inn i spillet. Håper virkelig noen har en løsning til meg. Vil bare fortsette der jeg slapp så fort som mulig. :hm:

Edit: Fikset problemet ved å åpne det siste kapittelet jeg spilte på og lagde en ny save file derfra.

Endret av Kaku
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat ferdig. Oioioi, for en historie. Lenge siden jeg har blitt så engasjert. Dette var rett og slett veldig bra. Og veldig imponert over lyden og stemmeskuespillerne. De har virkelig jobbet med dette.

Lenke til kommentar

Spilte igjennom det i helga. På ingen måte 10/10-spill, flere feil, men beste jeg har spilt på veeldig lenge. Ender vanligvis opp med å ta noen pauser i spill, men dette ble spilt fra start til slutt over to dager.

Multiplayer delen var også ganske bra.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt helgen til å spille meg igjennom, og jeg elsket det fra start til slutt. Er det beste jeg har spilt på lenge!

Ja, det er ikke 100% perfekt, men for min del så merket jeg minimalt til AI bugs, jeg var for oppslukt av den helt fantastiske historien. Føler på mange måter at jeg har sittet og spilt en film

Hvordan lagger man inn sånn spoiler "sak" sånn at jeg kan si noe om slutten uten og eventuelt ødelegge for de som ikke har spilt ferdig enda?

Endret av Litakins
Lenke til kommentar

Er heilt enig, å kalle dette for eit 10/10-spel vil være å overdrive. Spelet er svært bra, men det er nokre få bugs. Sjølv ramla eg gjennom brettet å endte opp med å svømme rundt i eit uendelig hav ved ei anledning.

Eg vil gi spelet ein sterk 8. Historia er veldig god, og spelet ser veldig bra ut. Men det som trekker ned er at gameplayet kunne med fordel vært betre. Med nokre få unntak så kviler heile spelet på videosekvenser, der du som speler enten ikkje skal gjere noke som helst, eller der du kun får heilt minimalt med innflytelse. Spelet kunne med fordel også ha vært litt mindre liniært.

Spelet har liten gjennspelingsverdi.

Lenke til kommentar

Runda singleplayer nå.

Dæven, herlig spill, rett og slett. Ikke et 10/10-spill, men det er fremdeles veldig bra. Vil nok gi det 9/10 selv, og det er fordi jeg ble så til de grader revet med.

Og prologen. Herregud for et mesterstykke.

Edit: Prøvde litt multiplayer og, var da jævlig fett det. Litt mer taktisk, med sniking og ikke bare løpe rundt og skyte vilt rundt seg.

Neeeei!!! :( Hadde håpet dette var en spill jeg kunne melket lenge, men hvis du har runda det allerede og ikke hatt et ekstremt maraton tipper jeg rundt 10-12 timers gameplay? Hvor lenge satt du tror du, og hvor effektiv var du?

Lenke til kommentar

Fikk spillet forrige onsdag. Gamezone er alltid bra på å sende ut spill i tide, anbefales på det varmeste.

Må si at jeg ikke opplevde noe problemer med AI, jeg kunne droppe motstandere med headshots hele tiden, og det er meningen at noen av fiendene står stille. Hvis du leser beskrivelsene av de forskjellige typene så er det en som står stille pga. utviklingen av parasitten gjør dem blinde, men de kan ikke bruke ekkolokalisering for å finne deg ennå.

Story, stemmeskuespill, animasjoner og kinematografi er helt suverent det beste levert på PS3. Alle de små samtalene du kan ha med Ellie og de kommentarene hun har underveis (lærer å plystre, forteller vitser osv) bringer henne til live og får deg til å bry deg om henne på en fantastisk måte.

Hele reisen var utrolig engasjerende og en emosjonell berg-og-dal-bane. Ble faktisk sint når Joel våkner på sjukehuset og Marlene forteller at Ellie må ofres for å redde alle. Ville bare drepe alle Fireflies og redde Ellie for alle pengene. Utrolig bra at Naughty Dog fikk meg så investert i figuren! Var redd hele den sekvensen at jeg skulle komme til operasjonssalen og det var for sent.

Vil så gjerne ha mer tid med Joel og Ellie, men Naughty Dog sier at deres historie er ferdig. Er spent på hva den story DLC'en som kommer handler om hvis det ikke er Joel og Ellie.

10/10 – beste spillet i denne konsollgenerasjonen uten tvil.

PS

Joel er inspirert av Rooster Cogburn og Ellie av Mattie Ross fra True Grit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...