Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Spiller på hard og føler egentlig det burde ha vært enda vanskeligere. Kjipt at man ikke dropper fiender med headshots, det er egentlig det eneste som har tatt meg ut fra den fantastiske spillopplevelsen. Har ikke lagt merke til dårlig AI enda, men jeg prøver å bevege meg ofte så min partner ikke skal komme i fiendens synsfelt. Er kanskje to timer ut i det og er enn så lenge strålende fornøyd med investeringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg legger en del merke til, speiselt en del 2 timer uti spillet at AI`en kan gå foran fiender uten problemer. Det er litt minus, selv om jeg som spiller ikke akkurat får opplevelsen ødelagt at ting er litt enklere enn hva det burde.

Fått molotovs nå, tok ut en gruppe "zomnbies" og det var awsome!

Lenke til kommentar

Apropos det med Ai'en så merket jeg en del til det selv, men det tar seg betraktelig opp i siste halvdel av spillet, har spilt rundt 10 timer nå og regner med å fullføre ikveld. Det er så intenst og så utrolig vakkert.

Alltid blitt imponert av Naughty Dog, men dette er et nivå opp fra nærmest alt de har gjort, virkelig vokst på seg så mye.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Fikk spillet i posten nå, Ellie Edition. Pappcoveret er faen meg ødelagt, revna og klemt ihjel.

Elkjøp ? Enda ikke fått mitt jeg :realmad:

Jeg fikk hentelapp i posten idag, hentet, for stor til postkasse sto det på lappen, den hadde fint fått plass i postkassen,

Som Ginecólogo Necrolamedor var mitt også klemt i kartongen på innpakningen, posten er uforsiktig samt noe "billig" innpakning.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Kanskje gått glipp av noe, men hvorfor bestiller dere ikke på Elkjøps nettbutikk, og henter i butikk på utgivelsesdagen? Du får fordel av evt nettilbud, OG får den garantert på utgivelsesdato. Så vidt jeg vet, er vel gamezone de eneste man kan stole fullt ut på i f.h.t. forsendelse, slik at man faktisk har spillet på utgivelsesdato, og ofte dagen i forveien.

Edit: I hvert fall Ellie edition er umulig å sende skadefritt i posten pga den tynne pappboksen. Burde vært et krav at de pakket den i en ekstra avstivet pappkartong.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Fullførte nettopp historien nå. La velidg godt merke til det med AI'en jeg også, spesielt et stykke uti.

Kom et par merkelige bugs til.

- Ved et tilfelle kvelte jeg en skurk, og 3 sekunder etter sto samme fyren bak meg og fikk et tak rundt meg. Da jeg omsider fikk overtak og tok han, forsvant han plutselig ut av det blå..

- Kom meg bak tre badguys, som alle stod å kikket i samme retning. Disse kunne jeg enkelt snike meg opp på å kvele, én etter én, uten at noen av de andre merket det. I slike tilfeller kunne det ha vært noe vanskeligere.

Ellers er dette spillet helt fantastisk! Historien er godt gjennomført, skuespillet er av høy klasse, og musikken og stemingen er knallbra hele veien. Naughty Dogs, well done.

Noen som anbefaler multiplayer?

Edit: Jeg forhåndsbestilte fra Gamezone. Ble sendt på tirsdag, ankom i postkassa onsdag.

Tar kun en dag å sende til meg fra Gamezone. Har brukt dem de siste 3 årene. Får alltid spillene minst én dag før release.

Endret av PinneSund
Lenke til kommentar

Jeg gikk bare inn på Elkjøp i går og hentet en Ellie-versjon til nettpris. Det var jo kjekt :)

Ellers liker jeg spillet veldig godt. Det er noen bugs som irriterer av og til (AI og saves er nevnt), men totalt sett er det et 9/10-spill for meg.

Ellers...:

...er det litt Game of Thrones-tendenser i spillet. Ikke bli for glad i folk :)

Lenke til kommentar

Ble ferdig med det nå og klokka inn på rett rundt 13 timer. Spilte veldig rolig og jobbet med forsiktig igjennom hver kamp. Lette også etter forsyninger over stort sett alt jeg kunne finne. Absolutt ett av årets beste og gleder meg til mer, hvis det blir mer.

Lenke til kommentar

Kanskje gått glipp av noe, men hvorfor bestiller dere ikke på Elkjøps nettbutikk, og henter i butikk på utgivelsesdagen? Du får fordel av evt nettilbud, OG får den garantert på utgivelsesdato. Så vidt jeg vet, er vel gamezone de eneste man kan stole fullt ut på i f.h.t. forsendelse, slik at man faktisk har spillet på utgivelsesdato, og ofte dagen i forveien.

Edit: I hvert fall Ellie edition er umulig å sende skadefritt i posten pga den tynne pappboksen. Burde vært et krav at de pakket den i en ekstra avstivet pappkartong.

Det går ikke. Bestilte via nettbutikken men kan ikke hentes i butikk. Går via posten. Er uansett siste gangen jeg bruker Elkjøp. Sier seg selv når folk har fullført spillet før jeg hele tatt har satt det inni maskinen :p Kjipt.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med det nå og klokka inn på rett rundt 13 timer. Spilte veldig rolig og jobbet med forsiktig igjennom hver kamp. Lette også etter forsyninger over stort sett alt jeg kunne finne. Absolutt ett av årets beste og gleder meg til mer, hvis det blir mer.

Samme. Akkurat skrudd av etter å ha kikka på concept-art i 30 min.

Forøvrig så opplevde ikke jeg at AI på Ellie var så "buggete" som en del andre her nevner.

Tipper det var en 4-5 ganger hvor hun løp foran og stod i veien. Utenom det så funka det ypperlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...