Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt det en time nå. Fy fa** for et sykt bra spill.

Det er det beste gameplayet jeg noengang har opplevd.

Installerte patchen, funka fint. Sånn til info hvis noen er bekymret over å patche :)

EDIT:

http://mp1st.com/2013/06/13/the-last-of-us-is-officially-out-launch-patch-1-01-available-new-mp-videos/

"The patch only weighs in at 46MB, and according to Naughty Dog, it’s only for some minor tweaking."

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Naughty Dog er på et helt annet nivå enn andre utviklere ja :) Alt fra lyder til animasjoner og fysikk er helt overlegent alt annet.

Ja det var det ingen tvil om. Under prologuen måtte jeg klype meg selv i armen for å minne meg selv på at det var et spill og ikke en høybudsjettert film jeg så på. Syke greier!

Lenke til kommentar

Er 8-9 timer inn i spillet, og får ikke lagret. Vurderer å døgne.

Angrer veldig på at jeg slo av, skulle gjerne døgnet og runnet det selv i og med at jeg ikke fikke lagret. Noen som vet om det er mulig å eventuelt dele en save og ta den over på minnepenn og over på ps3?

Lenke til kommentar

ÅÅÅÅAAAAAAAAAARRRGHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry, måtte bare få ut litt aggresjon!

Fantastisk spill dette her, og har sittet med det siden 17.30 ca i ett strekk. Skulle slå av PS3 nå, og tenkte jo selvfølgelig at jeg måtte save. Jaja "Vent litt, lagrer automatisk..." det høres jo vel og bra ut det, men så skjer det jo ikke noe, jaja jeg får spille litt til, eventuelt dø, eller komme til en ny cut scene, kanskje det hjelper. 2 cutscenes go 2 dødsfall senere er problemet det samme. Jaja tenker jeg igjen, jeg får bare avslutte spillet da, også får jeg se hva som skjer. Starter spillet igjen, skal til og laste inn spill og ser "Prologue", "Spilletid: 12min". WTF?????????????? JEEEZ... jeg ser at det er flere som har hatt problemet her, er det noen som har noen anelse om det er mulig å fikse?

Som sagt har det vært et helt utrolig spill til nå, men det å måtte ta 5 timer gameplay, på nytt er lite appelerende, eller altså, det mister litt av gnisten..

Om du ikke finner saven under load game så er det nok ikke mulig.

Jeg slettet alt av spilldata under 'spille datatjeneste' og 'lagret datatjeneste' bare for å være på den sikre siden. Fyrte så spillet opp på nytt og lagde en ny save. Når du får beskjed om å velge hvor du vil lagre saven trykker du runding og avbryter, hvilket deaktiverer autolagring. Så må du bare huske på å lagre manuelt etter det. Har fungert greit etter at en startet på nytt, men lagrer uansett manuelt et par ganger i halvtimen i tilfelle det skal skjære seg igjen.

Endret av KEBABavSVIN
Lenke til kommentar

Takk for tips! Det kommer godt med :) Slettet du også oppdateringen? Og spiller du "offline" også? Tenkte å sette igang i morgen igjen, men jeg blir nok ganske frustrert dersom det skjer igjen..

Gikk gjennom alle mappene under 'spill' og slettet alt som hadde med The Last of Us å gjøre, så jeg antar at det inkluderer oppdateringen, ja. Er ikke offline, men lagrer som sagt manuelt veldig ofte, så da er det i grunn ikke så ille om det skulle skje igjen.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som får en følelse av at "I am Legend" har vært til inspirasjon for utviklerne ? Ikke at det er en dårlig ting.

Forøvrig etter fantastisk spill. Karakterene er veldig troverdige og jeg ble uten tvil emosjonelt beveget helt i starten. (har ikke spilt så langt).

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som får en følelse av at "I am Legend" har vært til inspirasjon for utviklerne ? Ikke at det er en dårlig ting.

Forøvrig etter fantastisk spill. Karakterene er veldig troverdige og jeg ble uten tvil emosjonelt beveget helt i starten. (har ikke spilt så langt).

Det morsomme er jo at det (sannsynligvis) er ti ganger bedre effekter i Last of Us enn i I am legend.... Der var det bemerkelsesverdig dårlig/kunstig CGI.

Lenke til kommentar

Husk at når man starter spillet så trykker du start for pause med en gang og sjekker at autosave funker ordentlig, hadde samme problem igår og måtte spille et par timer om igjen. Hvis ikke må du starte opp på nytt og håpe det funker da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...