Neekita Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Hei! Jeg lurte på om det er mulig å endre default bilde/fil ikoner i Win7? Altså disse: Jeg er veldig opptatt av at alt skal se stylish ut og da passer jo disse ikke inn i det heeele tatt. Jeg kunne jo alltids hatt preview/thumbnail av de faktiske bildene, men da har jeg dette problemet: Jeg har endret default folder icon, men programfiler og windows forblir med originale ikoner så sant jeg ikke har "always show icons, never thumbnails" checked (og da får jeg jo de hæslige bilde ikonene). Sååå.. Er det noen som vet om det er mulig å endre bilde ikonene? Eventuelt få programfiles/windows mappene til å samme mappeikon som default? (det jeg har satt som default), da uten å ha "always show icons, never thumbnails" checked, selvsagt. Endret 11. desember 2011 av Rumpelstiltskin Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Ikke at jeg har brydd meg selv om disse - og testet å endre - men .... http://www.sevenforums.com/tutorials/23825-folder-icon-change-windows-7-default-folder-icon.html Her endres explorer icon for folder (icon # 3 i imageres.dll henvisning) De to du har bilder av er hhv icon # 72 (.jpg) og # 83 (.png) Og du kan benytte samme metode med en new string key under ShellIcons med navn 72 og en med navn 83. I disse angi verdi C:\Windows\System32\imageres.dll,-190 - hvor -190 erstattes med nummeret til et annet icon i imageres.dll . Eventuelt endre til full path inkl fil+extension til egen .ico fil C:\blabla\bla\mitt_icon.ico Merk! Last ned - IconViewer 3.02 x64 edition (990 KB EXE file) <-- Om du har 64bit W7 Endret 11. desember 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Fikk ikke til den oppskriften på SevenForum Men endret defaulticon for fil jpg og png til mine egne .ico filer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Når det gjelder mappevisningen i explorer er det jo bare å sette opp til details. Jeg har ikke "moddet" noe for view slik som dette bildet. Folder Options - View - C - "sett egne preferanser" - Apply to All Folders Lenke til kommentar
Neekita Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Fikk ikke til den oppskriften på SevenForum Men endret defaulticon for fil jpg og png til mine egne .ico filer. Hvordan gjorde du dette? Slik du forklarte i første-posten? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Fil .jpg = imageres.dll,-72 Fil .png = imageres.dll,-83 Eks: jpg fil Regedit søk på imageres.dll,-72 Finner denne i HKEY_CLASSES_ROOT\jpegfile\DefaultIcon Expandeable String (Default) har verdi: %SystemRoot%\System32\imageres.dll,-72 Endret denne (Default) string verdi til C:\my_icons\_jpg.ico Dette icon er lagret som 256x256 Eks:png fil Regedit søk på imageres.dll,-83 Finner denne i HKEY_CLASSES_ROOT\pngfile\DefaultIcon Expandeable String (Default) har verdi: %SystemRoot%\System32\imageres.dll,-83 Endret denne (Default) string verdi til C:\my_icons\_PNG.ico Dette icon er også lagret som 256x256 Endret 11. desember 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 256x256 icons jeg brukte for .jpg og .png _jpg.ico _PNG.ico Lenke til kommentar
Neekita Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Tusen takk for hjelpen! Det fungerte helt fint det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå