Gå til innhold

Problemer etter installasjon, HVA ER DETTE?

Anbefalte innlegg

Jeg installerte Mandrake, og da jeg skulle starte maskinen igjen, fikk jeg denne feilmeldingen:

Hda5: bad access: block=2, count=2

EXT3-fs: unable to read superblock

Mount: error 22 mounting ext3 flags Kernel panic: No init fond. Try passing init= option to kernel

Det kan også nevnes at jeg så enda et resultat da jeg startet XP... dette problemet klarte også å fjerne en ca 80GB FAT32 partisjon, med nesten alt jeg har av musikk, programmer og dokumenter :o :cry: :o :cry:

natten er nå satt av til å prøve å redde dette tilbake....... :evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det stemmer at mandrake har installert linux på en windows-partisjon så finnes det muligens noe rescue-program til windows som lar deg få fram filer på en formatert harddisk.

Muligens det finnes noe til linux også. Ettersom det ikke er installert 80gb med ny software så bør mye av det gamle være mulig å få tilbake.

Hvis du skal ha tak i et windowsprogram så passer nok denne tråden bedre i windows-forum.

Lenke til kommentar

hihihihihihihi, kremt. unskyld.

jeg vil si at det kan være lurt å dele opp disken sin i minst 4 hvis man skal ha win og linux på den.

/dev/hda1 = windows systemet . ca 4 giga

/dev/hda2 = en stor partisjon der du har musikk, filmer etc

/dev/hda3 = linux root "/" ca 4 giga

/dev/hda4 = linux swap. det bobbelte av ramen er anbefalt men jeg bruker ca 150 - 200 mb

det er selvfølgelig bedre å ha flere partisjoner men her er det minimale etter min mning. du slipper å slette mp3ene dine hvis du skal legge inn ny win eller linux. du bør også ha win partisjonene i fat formatet, da kan du skrive til og lese fra dem under linux.

Lenke til kommentar

Jeg har også beynt å få tro på å lage en egen partisjon som mountes som /home .... slik at DE filene ikke kommer til skade om og når jeg mister tilgang til OS'et...

Hva som ødla hele partisjonerings opsettet mitt vet jeg ikke... resultatet ble nå da en helg brukt på å recover alle filene mine.... foreseten, om noen har det problemet, så har r-tt flotte produkter... også for Linux http://www.r-tt.com/RLinux.shtml

men si meg en ting, jeg har en annen installasjon av Mandrake, men som jeg ikke har bootet inn i. Jeg har prøvd å moute den partisjonen i en anne istalasjon av Mandrake... men får høre at partisjonen er ikke leselig... noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...