Prizefighter Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg barer lurer. Har nå fulgt med dere og sett at endel av dere klokker grafikkkortene deres, til og med 9800pro kortene deres. :o Det er her jeg blir litt "gira" Fordi er det vitsen å klokke skjermkortet sitt idag hvis man har ett 9800pro, hvordan vil det gå hvis jeg klokker MAX også litt ned igjen :wink: blir skjermkortet skadet over tid? mulig jeg har fått feil intrykk men er det vits å overklokke..? kanskje.. jeg er litt usikker men er det vits å utsette skjermkortet for mer stress enn det allerede har.. Jeg er utrlig kravstor og vil yte mest mulig. er det vits for meg å overklokke.. TAKK. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 hvis man vil yte mest mulig så vil man yte mest mulig. sånn er det bare. ja, da er det vits i å klokke det :wink: Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Blir skjermkortet skadet over tid? tar det evt. skade på noen måte.. Lenke til kommentar
dp Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 3d-kortet tar ikke skade hvis man ikke voltmodder det. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Overklokking er vel ikke nødvendig med en slik maskin du har.. Overklokking gir vel mest effekt ved å presse den siste dråpen av ytelse av en gammel/ikke alt for ny maskin. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Blir skjermkortet skadet over tid? tar det evt. skade på noen måte.. den blit vel varmere og det tror jeg har litt å si på levetiden til den. Lenke til kommentar
Electron Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Overklokking er vel ikke nødvendig med en slik maskin du har..Overklokking gir vel mest effekt ved å presse den siste dråpen av ytelse av en gammel/ikke alt for ny maskin. WTF?? selfølgelig bør han oc for å få bedre ytelse! Overklokking er nødvendig for alle maskiner.. :smile: Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 litt enig der ja... ellers har man lite å gjøre på dette forumet... Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 litt enig der ja... ellers har man lite å gjøre på dette forumet... tror du detta forumet er dedikert bare til overklokkere? sist jeg så var det også for Gamer folket, foto folket, hardware folket og mange fler... Overklokking er vel ikke nødvendig med en slik maskin du har.. Overklokking gir vel mest effekt ved å presse den siste dråpen av ytelse av en gammel/ikke alt for ny maskin. enig, men det finnes folk som vil klokke skiten ut av det dyreste og det beste. Lenke til kommentar
simes Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 litt enig der ja... ellers har man lite å gjøre på dette forumet... tror du detta forumet er dedikert bare til overklokkere? sist jeg så var det også for Gamer folket, foto folket, hardware folket og mange fler... Det er ett forum til hver av de tingene du nevner der da.. Overklokking er en egen del av forumet, så det riktige hadde da å sagt "ellers har man lite å gjøre i denne delen av forumet..". Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 For meg er det ihvertfall ganske mye å hente. Er det et spill som er spesielt krevende, så bare klokker jeg opp kortet litt, da går det bedre. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Overklokking er vel ikke nødvendig med en slik maskin du har..Overklokking gir vel mest effekt ved å presse den siste dråpen av ytelse av en gammel/ikke alt for ny maskin. WTF?? selfølgelig bør han oc for å få bedre ytelse! Overklokking er nødvendig for alle maskiner.. :smile: Sa ikke at det ikke var nødvendig. Jeg sa at det overklokking av et gammelt system vil man merke mer enn overklokking av et nytt system. Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Å ikke overklokke livskiten av maskina, er som å... som å... som å ikke tørke seg i ræva etter man har driti. Det stinker! Med korrekt kjøling vil ingen komponenter skades av moderat overklokking. MEN: kjører du sakene på høyere voltstyrke enn det tingene er spesifisert for, er det risiko. En sak som man skal være veldig klar over, kan dere lese om her: http://www.overklokking.no/annet/elektromig/index.html For øvrig er forumet felles for samtlige siter i nettverket. Overklokking.no sin del av forumet er dedikert til det vi driver med, men det betyr ikke at folk fra f.eks. Gamer.no skal holde seg unna. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Å ikke overklokke livskiten av maskina, er som å... som å... som å ikke tørke seg i ræva etter man har driti. Det stinker! Med korrekt kjøling vil ingen komponenter skades av moderat overklokking. MEN: kjører du sakene på høyere voltstyrke enn det tingene er spesifisert for, er det risiko. En sak som man skal være veldig klar over, kan dere lese om her: http://www.overklokking.no/annet/elektromig/index.html For øvrig er forumet felles for samtlige siter i nettverket. Overklokking.no sin del av forumet er dedikert til det vi driver med, men det betyr ikke at folk fra f.eks. Gamer.no skal holde seg unna. Takker. Men altså det eneste som blir boosta av overklokking er vel FPS. Som en super kresen FPS mann så passer det vel veldig bra til meg. Noen med 9800pro som har overklokka som har merka forskjell i spill etter klokking. :smile: Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Takker. Men altså det eneste som blir boosta av overklokking er vel FPS. Som en super kresen FPS mann så passer det vel veldig bra til meg. Noen med 9800pro som har overklokka som har merka forskjell i spill etter klokking. :smile: Tja... vet at kortet kjører et høyere antall fps etter at jeg overklokket det litt, men det er ikke noe du vil merke med mindre spillet hakker eller kjører treigt Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 litt enig der ja... ellers har man lite å gjøre på dette forumet... tror du detta forumet er dedikert bare til overklokkere? sist jeg så var det også for Gamer folket, foto folket, hardware folket og mange fler... Det er ett forum til hver av de tingene du nevner der da.. Overklokking er en egen del av forumet, så det riktige hadde da å sagt "ellers har man lite å gjøre i denne delen av forumet..". For øvrig er forumet felles for samtlige siter i nettverket. Overklokking.no sin del av forumet er dedikert til det vi driver med, men det betyr ikke at folk fra f.eks. Gamer.no skal holde seg unna. så det så... Lenke til kommentar
jalle_kalle_balle_skalle Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 vis du putte kebab åppå viffta til shermkort blir det kall og så får du en shempe bra shermkort.. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 vis du putte kebab åppå viffta til shermkort blir det kall og så får du en shempe bra shermkort.. på tide med en liten ferie på han her, han er ikke kommet med en saklig post. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 vis du putte kebab åppå viffta til shermkort blir det kall og så får du en shempe bra shermkort.. på tide med en liten ferie på han her, han er ikke kommet med en saklig post. Ikke spesielt godt norsk var det heller.. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 vis du putte kebab åppå viffta til shermkort blir det kall og så får du en shempe bra shermkort.. på tide med en liten ferie på han her, han er ikke kommet med en saklig post. Han er bana nå. En overklokker blir da aldri fornøyd med resultatene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå