Gå til innhold

På jakt etter nytt kabinett

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er temmelig lei av mitt nåværende kabinett nemlig antec 600. Det jeg er misfornøyd med og ønsker mitt neste kabinett skal være bedre på er:

- kabel håndtering

- utseende

- stillhet

- kjøling

- kvalitets materiale

jeg ønsker et kabinett som det er lett å bygge i, ikke ser ut som et juletre og har god kabel håndtering og mulighet for god kjøling (luft). Det bør være ett midi kabinett som skal brukes for gaming og det trenger ikke være billig.

Har sett på en rekke kabinett men ønsker å få lit input fra dem som har lit mer erfaring med kabinetter.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har god erfaring med Define R3 fra Fractal Design. Et forholdvis rimelig kabinett med tanke på at det kommer med støydempingsmatter ferdig montert, samt "grommets" til kabelgjennomføring.

Eneste minus er at det kunne vært bedre plass i det.

Corsair Carbide 500R er et annet alternativ. Jeg har ikke bygget i det selv, men hører mye godt om det.

Selv har jeg et Corsair 800D, men dette har ikke så god støydemping, og det merkes fort hvis man ikke bruker viftekontroller eller adaptere som slår ned volten kraftig.

Corsair har bedre kvalitet på sine gummierte grommets enn Fractal Design, de sitter rett og slett ordentlig fast, noe som ikke er tilfelle med Fractal Desing. Det er imidlertid ikke noen krise, bare et mindre irritasjonsmoment og litt pirkete kanskje...

Byggekvaliteten er god på Fractal og Corsair.

CM Silencio er et annet støydempet og forholdsvis rimelig, stilrent alternativ som minner veldig om Define R3. Har dessverre ikke fått sjekket dette ut personlig enda, men det har fått gode omtaler, og Cooler Master er kjent for god kvalitet.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Takker for raske svar!

Jeg har sett på de kabinettene som har blitt nevnt her og det er spesielt to som skiller seg ut

som gode alternativer:

Corsair Obsedian 650D

Fractal Design R3

Corsair har så vidt jeg har skjønt det bedre plass, bedre kjøling men er mindre stillegående.

Jeg tør påstå at mitt nåværende kabinett aldri har fått ros for å være stillegående og ettersom

det aldri har plaget meg så går det i favør av Corsair Obsedian 650D.

Silverstone Fortress II er på tilbud ja, men jeg likte ikke hva de hadde gjort med kabelhåndteringen. Kablene blir veldig synelig, jeg liker gummierte kabel hull.

Jeg har ikke dårlig tid på meg så hvis noen vet om noen spennende kabinetter som kommer i

nærmeste fremtid så er det bare å fyre løs.

Takker for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...