konduktans Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg vurderer å kjøpe en bærbar maskin som passer mitt behov bra. Den er billig og har god kvalitet, men den har 1.8" 60 GB 4200RPM disk med ZIF-grensesnitt(PATA 100MB/s). Jeg har sett på 8GB SSD til den. Den har ca. 30 MB/s lesehastighet, og koster 700 kroner. Jeg får ZIF-CF-adapter på DealExtreme til 32 kroner og et 16 GB 600x(90MB/s) CF-kort til under 500. CF-kortet kan brukes til andre ting i fremtiden. Det kan ikke en ZIF-SSD. Noen som si seg enige i at CF er raskeste alternativ for denne maskinen? Noen som har ankepunkter mot å bruke CF som systemdisk? Vil jeg merke forskjell på hastighet fra en 2.5" Kingston SSDNow-disk(SATA, 245/90 MB/s les/skriv)? Skal kjøre Win7 fra den. Lagring skjer på et 32 GB SDHC-kort og en ekstern 2.5" disk på 250 GB. Alle innspill verdsettes! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Har du tenkt på at CF ikke har 'wear leveling' slik som SSD? Du risikerer at CF kortet dør etter kort tid. http://petermoulding.com/compact_flash_or_ssd_for_your_boot_disk Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Takk for informativ lenke. Maskinen det er snakk om er en Dell Latitude D430. Den har innebygget SD-leser. Hvis jeg setter inn et relativt raskt SD-kort der, og bruker ReadyBoost, så vil jeg vel legge noe av presset over på SD-kortet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ReadyBoost er en relativt statisk lagring, så pålitelighet er ikke et problem. Men det er vel ingen som bruker det, har man rimelig med RAM så gir det minimalt med fordeler. http://www.pcworld.com/article/131742/readyboost_flash_drives_lack_significant_boost.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå