Gå til innhold

Hvordan få oppgavelinjen i Windows 7 til å se eksakt lik ut som Vista?

Anbefalte innlegg

Først og fremst så vil jeg konstantere følgende: Jeg vet at jeg er sær, og at "alle" andre liker oppgavelinjen i Windows 7 bedre enn den i Vista. Det er irrelevant, og ikke hva denne tråden handler om. Jeg sitter flere timer daglig på datamaskinen, og brukergrensesnitt er viktig for meg. Jeg liker mange av aspektene ved Windows 7, men kan ikke fordra utseendet, og vil ha en oppgavelinje som er 100% lik som Vista.

Dét sagt, så hopper vi over på det som egentlig er spørsmålet. Jeg vil at Windows 7 skal se eksakt likt ut som Vista. Hvordan får jeg til det?

Jeg har såklart slått av gruppering og lagt inn Vista-skin. Har til og med Vista-bakgrunnen.

post-108681-0-64303200-1323563668_thumb.png

Min desktop

Problemet er at oppgavelinjen ikke er lik. Den føles høyere og skarpere, systemstatusfeltet har feil pil, og programmer på oppgavelinjen er fremhevet, i stedet for å være nedtonet.

En kan med andre ord si at Vista føles mer "laid back" og behagelig enn Windows 7, som føles "skarpt" og upersonlig. Legg merke til hvordan det aktive vinduet er markert på Windows 7. Det er hvitt og skrikende. Når det er aktivert på Vista, så blir det nedtonet. Det samme gjelder når en trykker på Start-knappen.

Sånn her skal Windows se ut.

post-108681-0-97460600-1323564016_thumb.jpgpost-108681-0-85485300-1323564751_thumb.jpgpost-108681-0-14894400-1323565068_thumb.jpg

Windows Vista

Er det mulig å få Windows 7 til å se akkurat slik ut, eller må jeg rett og slett bruke Vista da? Er Vista nå, etter alle servicepakker, godt nok til å brukes i dagens PC-samfunn? Er relativt komfortabel på registerendring og kommandolinjebruk, så kan følge guider på det hvis det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke noe spesiellt i Vista som gjør at det blir slik. Dette kan du jo lette stille på i Windows 7 også. Du endrer bare gjennomsiktigheten eller intensiteten på fargene på taskbaren.

Høyreklikk på desktoppen og trykk "Personalize".

Har du Windows 7 starter eller Windows 7 Home Basic, så kan du nok ikke gjøre det da disse ikke har Aero.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Første bildet i posten min er min desktop. Har på full transparens, og kan bare såvidt skimte bakgrunnen igjennom oppgavelinjen.

"Er jo ikke noe spesielt i Vista som gjør at det blir slik"

Hva mener du? Hva er "slik"?

Slik som i Windows Aero og som i gjennomsiktighet. Og det ser absolutt ikke ut som om du har noe gjennomsiktighet i det heletatt. Når jeg har det på så kan jeg gjøre det så gjennomsiktig at jeg ser alt gjennom det, selvfølgelig med blur.

Ser ut som om du kjører Windows Basic temaet, bare i svart og med Vista tema på taskbaren.

Hvilken Windows 7 versjon har du?

Edit:

I tillegg som jeg sa sjekk intensiteten på fargen. Er under samme sted som gjennomsiktighet.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...