Nappkjeft Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 I går satt jeg og surfet på internett på PCen min, da den plutselig slo seg av. Jeg slo den på igjen men det samme skjedde rett etter jeg hadde logget inn. Jeg lot det være til i dag men nå vil den ikke på i det hele tatt. Alle vifter og lys fungerer, men ingen bilde på skjermen. Aner ikke hva som kan være galt, siden det bare skjedde helt uten videre. Trenger tips til hva jeg skal gjøre videre. har aldri vært ute for at PCen min bare helt plutselig slår seg av før. Og i tillegg vil den ikke på i det hele tatt nå Lenke til kommentar
Crickman Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Noe som funket for meg var å plugge ut biosbatteriet, koble fra strømmen og starte pc'en slik at du er sikker på at det ikke ligger igjen noe strøm. Deretter plugger du inn igjen batteriet og du har forhåpentligvis en fungerende datamaskin! Det som skjer da er at du resetter biosinstillingene, du vil ikke miste noe som er lagret på maskinen. En annen metode som fungerer på samme måte: http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS LYKKE TIL! Lenke til kommentar
Nappkjeft Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg gjorde dette, men det ble ingen endring. fortsatt sviver alt, men ingen bilde Lenke til kommentar
brusno Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Er det at du ikke får slått på maskina (helt død), eller er det kun at skjermen er svart? For hvis dataen går og skjermen er svart, så kan det være skjermkortet som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Nappkjeft Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Alt som skal svive, sviver. Den er langt fra helt død. Får ikke skjermbilde i det hele tatt. har prøvd på det integrerte skjermkortet og 2 PCI-e kort. Det har seg sånn at alt sviver bare strømforsyningen er koblet til og slått på (er noe merkelig med den) men når jeg trykker på "on" knappen i fronten på PCen, skjer det fint lite Synes det er litt merkelig det skal skje sånn helt uten videre. Jeg kan selv tenke meg det er mobo som er dødt, men det kjpte jeg for 3 måneder siden :S Lenke til kommentar
Nappkjeft Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 BUMP Har testa med 3 skjermkort - ingen forandring. Prøvd å resette BIOS - ingen forandring her heller. For meg ser det ut som det enten er CPU eller hovedkort som har takket for seg. Hvordan kan man finne ut hvilke av disse to komponentene som kan være døde? (uten å sjekke med andre komponenter av samme slag, har ikke tilgang til det). For eks. Vil det bli bilde på skjermen i det hele tatt hvis CPU er død? det aller første bildet av hovedkort produsent som kommer opp ved oppstart for eks. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) hvis vifter og lys kjører lukter det bios eller skjermkort for meg iallefall! se om viften på skjermkort kjører, prøv å resette bios igjen, følge en guide (google) og gjør det akkurat som det står, et lite avvik kan hindre det i å fungere! Har du sjekket Ram brikkene? hvis du har flere, ta ut alle unntatt 1, prøv forskjellige slots og brikker, dette kan også være skyld i problemet hvis du ikke har tilgang til å prøve med annet hovedkort eller cpu bør du søke hjelp på evt. dataverksted Endret 20. desember 2011 av Alekpowah Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 La oss si det sånn at dersom 3 forskjellige skjermkort ikke utgjør noen forskjell så er det ikke skjermkortet det er noe galt i. På den andre siden så er det jo slik at det ofte ikke er mulig å finne ut selv om det er HK eller CPU som har feila. Og det er en teoretisk mulighet for at strømforsyninga har feilet. Den eneste sikre måten å feilsøke på er å kjøpe ny RAM, CPU, HK samt strømforsyning. Så bytter man de gamle delene med de nye og tester maskinen for hver ny del man skifter ut. I verste fall er det den siste delen som viser seg være defekt, og da er det i grunnen bortkastede penger - med mindre du vil ha en reservedelsmaskin. Lenke til kommentar
Nappkjeft Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Har nå fått prøvd med et annet HK, kan utelukke dette som synderen også da det ikke ble noen forandring. Fortsatt sviver alt og starter opp uten bilde -_- Lenke til kommentar
Nappkjeft Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2011 Prøvde med en annen PSU, da våknet den til live igjen! Vannkjølinga mi hadde også blitt segen, så den kjølte minimalt. Bytta begge disse delene og nå sviver PCen som ei klokke Takk for svar, god jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå