evmorten Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Hei. Jeg lurer på det som står i tittelen Har lagga et musikkarkiv med cd'ene i access, men der går det vist bare an å skrive med komma (hvis jeg ikke skriver det inn som tekst da - nå har jeg skrevet det som tall), og så tenkte jeg å prøve og legge sammen alle titlene/sporene, og se hvor mange timer musikk jeg har nå. Det er ca. 5000 spor, så det er ikke bare å gjøre manuelt. Men det må vel finnes en måte i ecxel å gjøre om vanlige desimaltall til minutter og sekunder. f.eks.: nå ble summen 36418,32 - så hvordan gjøre om dette fra å legge sammen til 100 til å legge sammen til 60? Håper noen kan hjelpe. PS Jeg fant noe i hjelp-menyen som ligna, og har prvød og prøvd men fikk det ikke til, så ... Endret 10. desember 2011 av evmorten Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 INT(A1/3600) & " hour(s), " & INT(MOD(A1;3600)/60) &" minutes, " & MOD(A1;60) &" seconds" Lenke til kommentar
evmorten Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 INT(A1/3600) & " hour(s), " & INT(MOD(A1;3600)/60) &" minutes, " & MOD(A1;60) &" seconds" Takk for svar, men jeg får det ikke til Jeg legger ved fil av hvordan det ser ut, så kanskje det som er feil kan sees? Lenke til kommentar
evmorten Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Nei jeg prøvde det før jeg skreiv her og da ble det bare den vanlige feilmeldinga med #NAVN? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Aner ikke men les om formelen her: http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/mod-function-HP010342698.aspx?CTT=5&origin=HA010342655 Du deler på 3600 for få å få fra sekunder til timer osv nedover. Lenke til kommentar
evmorten Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg fikk det vist til her likevell, så da kan jo denne tråden slettes - hvordan gjør man det Det kom jo ikke så mye fornuftig uta av tråden likevel. Jeg er vel for dårlig til å stille spørsmålene riktig sikkert (he) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg fikk det vist til her likevell, så da kan jo denne tråden slettes - hvordan gjør man det Det kom jo ikke så mye fornuftig uta av tråden likevel. Jeg er vel for dårlig til å stille spørsmålene riktig sikkert (he) Man sletter ikke tråder. Om du vil være hyggelig kan du skrive hvordan du løste det i stedet, så nestemann som lurer kanskje finner denne tråden og en løsning, ikke bare spørsmålet og "jeg fikk det til" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå