geekfreak Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Jeg trener for det meste sykkel og langrenn. Men for å bli bedre så vil jeg legge til mer styrketrening og lurer på om statisk styrketrening (f.eks. planken og hocekystilling 90°) vil hjelpe å styrke musklene? Eller har det liten effekt når det er mest dynamiske bevegeler i sykkel og langrenn? Jeg sliter nå ved svak muskulatur i sete, lår og ankler (har slitt med løperkne i 8mnd), og også på om det er bedre med statisk styrke i rehabiliteringsfasen enn dynamisk trening? Endret 10. desember 2011 av geekfreak Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Selvfølgelig blir man sterkere av statisk trening. Hoppere bruker statisk trening for å øke spenst og styrke. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Det som er fint med statisk trening er at man ofte, ved rett valg av øvelser, bruker kjernemuskulaturen. I praksis så er det den muskulaturen man ønsker å styrke dersom man vil ha en sterk kropp uten ambisjoner om å bygge ol. Du kan/vil få resultater ved statisk trening dersom du gjør ting rett Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Skal du bli sterker må du ha korte intervaller, det betyr at du må trene med ekstra vekt. Feks hockey uten vekt, så kan du sitte slik i flere minutter. Du blir ikke sterkere av dette, bare mer utholden. Legg på vekter til du bare klarer 5-10 sec sammenhengende, så kansje du blir sterkere Ellers er jo knebøy en fantastisk øvelse for hele underkroppen. Endret 10. desember 2011 av Zepticon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå