Gå til innhold

Er ATA-100 bakoverkompatibel med ATA-66?

Ximo

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar (Toshiba 1730) som jeg vil bytte harddisk og oppgradere minnet på. Jeg leste på Barbara.no at det er umulig å bytte deler i en bærbar, det sier jeg bare "pøhh" til.. skal poste mer om det under Bærbar når jeg er ferdig :woot:

Harddisken jeg vil bytte ut er en 2.5" Fujitsu 6GB ATA-66, og hovedkortet på Toshiba'en støtter UDMA Mode4 (ATA-66), max 10GB. Problemet er at jeg ikke kan finne noen ATA-66 harddisker på nettbutikkene, ikke mange selger 10GB heller. Men jeg fant en Hitachi 10GB ATA-100 2.5"..

Ville hovedkortet (som Toshiba sier at støtter ATA-66) godta ATA-100 harddisken? Med andre ord; er ATA-100 bakoverkompatibel? Vil gjerne vite det før jeg bestiller harddisken og skrur inn en trillion skruer igjen :)

Setter pris på raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fett, da bestiller jeg asap! Er skikkelig gøy å mekke på en bærbar.. ikke mye man kan endre på inne den lille kassa, men minne og harddisk skal jeg da få til.. kan også oppgradere floppy og cd-rom, men tør ikke røre den lille prosessoren :-? Det vanskelige var egentlig å komme inn, så er det bare morro.. alt er så smått!!! :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...