Ximo Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg har en bærbar (Toshiba 1730) som jeg vil bytte harddisk og oppgradere minnet på. Jeg leste på Barbara.no at det er umulig å bytte deler i en bærbar, det sier jeg bare "pøhh" til.. skal poste mer om det under Bærbar når jeg er ferdig Harddisken jeg vil bytte ut er en 2.5" Fujitsu 6GB ATA-66, og hovedkortet på Toshiba'en støtter UDMA Mode4 (ATA-66), max 10GB. Problemet er at jeg ikke kan finne noen ATA-66 harddisker på nettbutikkene, ikke mange selger 10GB heller. Men jeg fant en Hitachi 10GB ATA-100 2.5".. Ville hovedkortet (som Toshiba sier at støtter ATA-66) godta ATA-100 harddisken? Med andre ord; er ATA-100 bakoverkompatibel? Vil gjerne vite det før jeg bestiller harddisken og skrur inn en trillion skruer igjen Setter pris på raskt svar! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 du kan bruke ATA100 dikser, men hastigheten blir satt ned av hovedkortet til ATA66 :-) Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Fett, da bestiller jeg asap! Er skikkelig gøy å mekke på en bærbar.. ikke mye man kan endre på inne den lille kassa, men minne og harddisk skal jeg da få til.. kan også oppgradere floppy og cd-rom, men tør ikke røre den lille prosessoren :-? Det vanskelige var egentlig å komme inn, så er det bare morro.. alt er så smått!!! :o Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Du kan jo oppgradere prosessoren også; bare å finne fram loddebolten det. Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Du kan jo oppgradere prosessoren også; bare å finne fram loddebolten det. Hehe, nemlig Er ikke noen god venn med loddebolten akkurat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå