Eriksendrul Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg er ingen super kebab entusiast , Spiser det heller ikke ofte men om jeg skal spise det pleier jeg og kjøpe fra et nytt sted hver gang. Det er vanskelig for meg og si hva som er en ekte kebab , eller hva som er mest lik den orginale , åssen kjøtt osv Jeg kjøpte meg en i dag, og de har Pitabrød som de baker selv, De har kjøtt som er litt "tørt" men med veldig god smak og litt tyggemotstand, Veldig mettende kebab, Ikke for mye saus på heller og det er ikke den standar kebab smaken , Men det er den beste jeg noen gang har spist.. Salaten var helt grei, Jeg er ingen salatfan uansett men den er frisk og god, Spreke farger og ingen dvasse tomater eller agurker.Sausen er veldig god men den virker litt tynnere og lettere ut en de andre sine sauser. Føles ikke så usunt og spise denne som de andre jeg har fått. og for meg virker det som om dette stedet har ordentlig kebab, Men det er også det eneste stedet som ikke er som stort sett alle andre, Hva og åssen er den beste kebaben dere har smakt ? og hva vil dere si er en ordentlig kebab ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Kebab kan være 1000 ting etter det jeg har erfart. Når jeg var i Tyrkia spiste jeg kebab hele tiden, og der kunne alt kalles kebab så lenge det var kjøtt involvert. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg har funnet en kebab som jeg liker godt. Jeg har inntrykket av at mange liker den kebaben de "har vokst opp med". Altså den som de spiser oftest, fordi den er nærmest eller liknende. Jeg har ikke funnet noen som er like god som den jeg får her i lille Grimstad. Baker brødet selv, frisk salat, egen saus, kjøtt på spyd og et passe forhold mellom kjøtt, saus og grønt. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Den beste kebaben jeg har smakt fikk jeg servert i Tyskland og den så omtrent slik ut. Endret 10. desember 2011 av Må jeg? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 ja , I min ungdom ( ikke så veldig lenge siden men ) så spiste jeg det jo litt oftere og stort sett på samme sted , Men fant senest en ny favoritt for noen dager siden som jeg synes var mye bedre pga råvarene , de andre er gode men den nye favoritten kan du spise med litt mer god sammvittighet føler jeg , Siden det er ordentlig kjøtt og ikke bare sånn farse og møkk ikke for mye saus heller , Har også spist Kebab som kom på spyd ved siden av men det føltes mere ut som en "middags rett" men var også utrolig god , men det var på restaurant :=) Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 For meg skal kebab være i pitabrød. Jeg har ikke noe imot kebabtallerken eller kebabrull, men for meg er det ikke skikkelig babb! Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 For meg skal kebab være i pitabrød. Jeg har ikke noe imot kebabtallerken eller kebabrull, men for meg er det ikke skikkelig babb! Enig med den ja , Spørs litt om jeg er på farten da jeg får lyst på en eller om jeg skal ha det som "middag" men uansett spør jeg ofte om og få med pitabrød til og spise ved siden av om jeg skal ha Tallerken Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 I Bergen er det mest rullekebab det går i. Hvor byens beste serveres pleier å variere, det virker som om de gode sjappene jevnlig rammes av trang til å kutte kostnader. Daniel skal være overlegent best, men den ligger avsides og er ikke noe for folk uten kjøretøy. Når en kebabsjappe som ligger såpass langt fra lysløypa som det der overlever i år etter år, må det være noe spesielt. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hva og åssen er den beste kebaben dere har smakt ? og hva vil dere si er en ordentlig kebab ? Han er mest så langt frå kva eit vegkjøken i Noreg gjev namnet "kebab" som det let seg gjera, og han ser slik ut: Tre små spyd med godt grilla kjøtbitar (eit kyllingfilet, eit oksefilet og eit sauefilet, 90-100 gram på kvart) syrna i yoghurt (truleg i fleire dagar). Åtte-ti store stekte potetbåtar, godt krydra og steikt med skalet på. Tre syrlege sylteagurkar skiva på langs, eit par lettgrilla kirsebertomatar delte i to. Ein porsjon (eit par store ss) med noko som liknar på raspeball, men er tydeleg laga utan potet, mykje lausare og meir klistrete, og av ein type grove og velsmakande gryn i staden for mjøl. Ein porsjon salat av finriven rødbete/finsitta paprika/finsnitta purreløkringar, alt solid syrna med eddik. Øverst så nokre matskeier tomatsaus laga av nymosa tomater og litt basilikum + ein solid porsjon (ein liten kopp) GODT syrna og temmeleg tjukk yoghurt. Alt servert på stor tallerken i jern (minner meir om eit lite fat), dekka med eit digert salatblad eller to. Som sidemåltid eit lite nysteikt brød i storleik "litt stor lompe" men kvadratisk og med konsistens meir som lefse, og solid smurt med salt smør (kjøtet er derimot heilt usalta). Nyt denne delikatessen ved ein restaurant med stil "marmorgolv og mørke eikemøblar, kvite dukar, tunge glas og kelnarar i kvitskjore med tørkle over armen") ein stad i Europa kvar gong arbeidet fører meg dit. Her har dei ein heil meny med ulike kebabtyper, temmelg ulike, og dette er altså favoritten min, som eg fekk høve til å kosa meg med opptil fleire gonger for nokre veker sidan. Saman med eit par glas "Farris, ei stor nysteikt pannekake fylt med marinert appelsin og sitron, servert med ei stor kule SKIKKELEG banan- og ditto kokosis, ein del mintsjokoladesaus + eit stykke baklava og eit lite krus fyrsteklasses te tilsett litt krydder plagar han lommeboka med 55-60 kr + tips. Hadde dei der sett kva ein i Noreg puttar i ei dårelg steikt bolle og kallar "kebab", ville tårene trilla hjå kokken! 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg trodde lenge at vi i Førde hadde Norges beste kebab, helt frem til jeg var i Moss og smakte kebaben der... Kebab varierer utrolig mye! I Førde er det mest vanlig med rullekebab, og på østlandet virker det som om det er pita som er tingen. Lenke til kommentar
negnirty Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Selve definisjonen på ordet kebab er vel stekt eller kokt kjøtt, så kebab kan nok komme i mange varianter uten at noen av dem nødvendigvis er rett eller feil. Jeg for min del liker best rullekebab med storfe eller lam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå