Gå til innhold

Hjelp av kjøp av mobiltelefon og prisen på tlf.

pavllion

Anbefalte innlegg

Her var det mye feilinformasjon.

Kjøper du fra Telenor til 1 kr betaler du:

1 kr Telefon

12*449 Abonnement

Totalt 5389

Siden de har den kampanjen sin med fri bruk i 3 mnd, så er prisen tydeligvis den totalprisen på 4891 kr du oppgir i stedet.

Kjøper du hos PS så må du ut med

3700 kr Telefon

100 kr Frakt

12*x Abonnement

Dette vil si at telefonen hos PS er 1100 kr billigere uten abonnemen enn _totalprisen_ hos Telenor. Mao betaler du effektivt 1100/12 = 92 kr/mnd for abonnementet hos Telenor. For at telefonen fra PS skal bli billigere, må du altså finne et abonnement som vil koste deg mindre enn 92 kr/mnd. Den eneste muligheten her blir fort OneCall, siden de har kampanje på fri data med deres Faktura abonnement, men siden prisene går opp etter kampanjen, må du fort ut med 200 kr/mnd for et tilsvarende abonnement etter det.

Telefonene fra Telenor blir også låst opp selv i bindingstiden, så du kan bruke et annet sim-kort om du f.eks. tar deg en lengre utenlandsferie.

IMO så ser tilbudet fra Telenor ut svært bra i dette tilfellet, hvis 400 min, 400 MB og 200 SMS er noe som passer ditt forbruk.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper man en telefon på avbetaling med et tilhørende abonnement/månedspris, er den operatørlåst. Dette er noe operatørene (Telenor etc) gjør for å hindre deg fra å bytte til andre operatører før avtaletiden (12 måneder) er omme. Etter 12 måneder vil du kunne kontakte operatøren for å få fjernet låsen, og du er da fri til å velge operatør etter eget ønske.

Dette er direkte feil.

Dersom du kjøper en telefon på denne måten vil du faktisk kunne få låst opp telefonen på dagen så lenge du har et gyldig abn hos leverandøren du har binding hos.

Dette gjelder ihvertfall telenor og netcom..

Det vil dog påløpe et stort bruddgebyr dersom du sier opp abn telefonen er levert med.

Jeg bruker telefonen mest på datatrafikk, sms og ringeminutter. Så jeg hadde valgt Telenor Medium abonnement.

Du vet at du hos andre operatører kan få bedre pris på tjenesten?

Lenke til kommentar

Kjøper man en telefon på avbetaling med et tilhørende abonnement/månedspris, er den operatørlåst. Dette er noe operatørene (Telenor etc) gjør for å hindre deg fra å bytte til andre operatører før avtaletiden (12 måneder) er omme. Etter 12 måneder vil du kunne kontakte operatøren for å få fjernet låsen, og du er da fri til å velge operatør etter eget ønske.

Dette er direkte feil.

Dersom du kjøper en telefon på denne måten vil du faktisk kunne få låst opp telefonen på dagen så lenge du har et gyldig abn hos leverandøren du har binding hos.

Det vil dog påløpe et stort bruddgebyr dersom du sier opp abn telefonen er levert med.

Jeg bruker telefonen mest på datatrafikk, sms og ringeminutter. Så jeg hadde valgt Telenor Medium abonnement.

Du vet at du hos andre operatører kan få bedre pris på tjenesten?

Jeg kjøper tlf for 1kr og betaler 449kr i mnd som blir totalprisen 4891kr.

Lenke til kommentar

Dette er direkte feil.

Takk for korrigering, og beklager feilinfo. Ting har visst endret seg siden sist jeg hadde problematikken.

Lenke til kommentar

1 kr og månedsavgift på 449kr, totalt = fryktelig dyrt.

ok, kanskje jeg ikke henger helt med her, jeg forstår hva du mener med "1 kr og månedsavgift på 449kr, totalt = fryktelig dyrt"

1kr og 4891kr samme dag? og betale 449 i mnd? er det du mener ?

Du betaler 1 kr, så får du telefonen. Hver måned betaler du 449 kr x 12 = 5388. Men siden du har kjøpt fra telenor får du 3 mnd fri bruk fram til nyttår. Tilsammen betaler du 4981 kr slik som du sier. Mere penger bruker du ikke det første året. Håper det gjorde deg litt klokere.

Lenke til kommentar

1 kr og månedsavgift på 449kr, totalt = fryktelig dyrt.

ok, kanskje jeg ikke henger helt med her, jeg forstår hva du mener med "1 kr og månedsavgift på 449kr, totalt = fryktelig dyrt"

1kr og 4891kr samme dag? og betale 449 i mnd? er det du mener ?

Du betaler 1 kr, så får du telefonen. Hver måned betaler du 449 kr x 12 = 5388. Men siden du har kjøpt fra telenor får du 3 mnd fri bruk fram til nyttår. Tilsammen betaler du 4981 kr slik som du sier. Mere penger bruker du ikke det første året. Håper det gjorde deg litt klokere.

Takk

Hei, burde jeg kjøpet Galaxy S2 eller burde jeg ventet på bedre telefoner neste år?

Du gjør ingen feil av å kjøpe SGS2. Det er en veldig god telefon men jeg ville ha valgt å vente til å se hva mobilene i 2012 bringer. Hvor lenge kan du evt. vente ?

Altså jeg ønsker jo SGS2 til jul. Sikker på at det blir noe bedre telefoner neste år. Kommer jo alltid noe bedre men spørs hva som blir bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...