pavllion Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hei jeg skal kjøpe en samsung galaxy s2. Telenor har nå telefonen billigere. Det koster 1kr for mobilen, men totalprisen med telefon er 4891kr. Det er komplett M fra telenor. Månedsavgiften m/telefon er 449kr mnd og etter et år går den ned til 249kr per mnd. Jeg er litt forvirret her. Skal jeg betale 1kr og 4891kr når jeg skal betale for telefonen eller er det den Månedsavgiften m/telefon 449kr som er blir 4891kr i det første året? Altså jeg mener skal jeg betale 4891kr og 449 per mnd? eller er det den Månedsavgiften m/telefon 449kr som er blir 4891kr i det første året? Beklager hvis det sto uklart. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Mobiltelefoner til 1kr er alltid veldig dyre da det som du sier legges på månedsavgiften så totalprisen blir veldig høy. Du sparer en drøy tusenlapp på og kjøpe en telefon uten binding. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Mobiltelefoner til 1kr er alltid veldig dyre da det som du sier legges på månedsavgiften så totalprisen blir veldig høy. Du sparer en drøy tusenlapp på og kjøpe en telefon uten binding. Vil det si at jeg må betale 1kr og 4891kr samme dag som jeg kjøper tlf i butikken. Og så kommer 449kr i tillegg per mnd? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 1 kr og månedsavgift på 449kr, totalt = fryktelig dyrt. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 1 kr og månedsavgift på 449kr, totalt = fryktelig dyrt. ok, kanskje jeg ikke henger helt med her, jeg forstår hva du mener med "1 kr og månedsavgift på 449kr, totalt = fryktelig dyrt" 1kr og 4891kr samme dag? og betale 449 i mnd? er det du mener ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Uhm... trodde ikke dette skulle bli så vanskelig jeg da men. Du synes ikke det blir i overkant dyrt å betale 1kr+4891kr+449kr pr/mnd i 12 mnd eller? Det jeg prøver å få frem er at subsidierte telefoner er mye dyrere enn telefoner uten binding. Det gjelder forøvrig alt som selges på den måten. SAMSUNG Mobilephone Galaxy S II Noble Black QuadBand 8Mpix Cam Mp3 Radio BT A2DP GPRS EDGE aGPS WIFI, pris 3699kr. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Uhm... trodde ikke dette skulle bli så vanskelig jeg da men. Du synes ikke det blir i overkant dyrt å betale 1kr+4891kr+449kr pr/mnd i 12 mnd eller? Det jeg prøver å få frem er at subsidierte telefoner er mye dyrere enn telefoner uten binding. Det gjelder forøvrig alt som selges på den måten. SAMSUNG Mobilephone Galaxy S II Noble Black QuadBand 8Mpix Cam Mp3 Radio BT A2DP GPRS EDGE aGPS WIFI, pris 3699kr. Jo det var det jeg ville vite. Den linken du sendte er ikke det dyrt også da? uten binding da må jo jeg velge en operatør også. Velger jeg telenor blir det dyrere da, eller koster det ingenting? Jeg vil ikke ha kontant kort. Hva er den Kredittkjøpspris 5.872,- til? Altså når jeg kommer innom telefoner er jeg veldig dårlig i dette. Endret 10. desember 2011 av pavllion Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Ok, la oss ta det helt grunnleggende. Å handle noe på avbetaling som det tilbudet du postet egentlig er, er alltid den dyreste løsningen. Du sparer masse penger på å handle en telefon uten binding mot operatør slik den jeg linket i siste innlegg. Du kan spare enda mer med å betale varen med Mastercard bare du er helt sikker på at du klarer å betale inn gjelden til Mastercard innen 45 dager fordi dette tidsrommet, eller betalingsytsettelsen om du vil er 100% rentefri. Noen butikker tilbyr også x antall dager betalingsutsettelse noe som også er gunstig sålenge du kan betale innen fristen. Budskapet jeg vil ha frem er at det er veldig dyrt å kjøpe noe hvis man ikke har penger, og det er derfor veldig lønnsomt å heller spare penger i 3 måneder til du kan cashe ut det rimeligste alternativet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Det er oppgitt en minste totalpris med et gitt abn. Dette er prisen du betaler pluss alle avgifter i løpet av bindingstiden. I dette tilfellet vil det si at prisen på telefonen og 12 mnd med Komplett M er 4891,- Eksempelvis OneCall tilbyr abn med tilsvarende ting inkludert for en langt lavere pris, noe som vil si at det billigste nok er å kjøpe telefonen for vanlig pris og deretter betale et billig abn hos en billig leverandør.. Men hvor mye det er å spare kommer også an på ditt forbruksmønster. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Ok, la oss ta det helt grunnleggende. Å handle noe på avbetaling som det tilbudet du postet egentlig er, er alltid den dyreste løsningen. Du sparer masse penger på å handle en telefon uten binding mot operatør slik den jeg linket i siste innlegg. Du kan spare enda mer med å betale varen med Mastercard bare du er helt sikker på at du klarer å betale inn gjelden til Mastercard innen 45 dager fordi dette tidsrommet, eller betalingsytsettelsen om du vil er 100% rentefri. Noen butikker tilbyr også x antall dager betalingsutsettelse noe som også er gunstig sålenge du kan betale innen fristen. Budskapet jeg vil ha frem er at det er veldig dyrt å kjøpe noe hvis man ikke har penger, og det er derfor veldig lønnsomt å heller spare penger i 3 måneder til du kan cashe ut det rimeligste alternativet. Tusen takk, men visst jeg velger uten operatør får jeg bare kontant kort ikke sant? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Hvis du velger uten operatør får du ingenting, kun telefonen. Endret 10. desember 2011 av Stor Oddnoga Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Hvis du velger uten operatør får du ingenting, kun telefonen. ja, men kan jeg sette i sim kortet som jeg har fra før av i en annen mobiltelefon? Jeg føler meg dum Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Sim-kortet ditt kan settes inn i enhver telefon som ikke har operatørsperre. Når du handler telefon til fullpris i Norge har den ikke operatørsperre. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Sim-kortet ditt kan settes inn i enhver telefon som ikke har operatørsperre. Når du handler telefon til fullpris i Norge har den ikke operatørsperre. Da er jo det perfekt. Kan jo jeg kjøpe tlf for ca. 4000kr og sette i mitt sim kort! da har jo jeg det billigere, ikke sant ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Du kan kjøpe den til 3699kr hos PS.no som er det billigste alternativet jeg har funnet, og ja det er jo mye billigere enn 4200kr eller hva det blir med binding. Så kan du heller bruke pengene du sparer på tilbehør som større minnekort, veske eller handsfree eller lignende. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Du kan kjøpe den til 3699kr hos PS.no som er det billigste alternativet jeg har funnet, og ja det er jo mye billigere enn 4200kr eller hva det blir med binding. Så kan du heller bruke pengene du sparer på tilbehør som større minnekort, veske eller handsfree eller lignende. Takk, føler meg VELDIG dum akkurat nå. Ikke min sterkeste side av telefoner. Jeg har jo en X10 mini pro telefon. Jeg har kontant. Visst jeg bytter over fra kontant til abonomang og kjøper galaxy s2 vil jeg kunne bruke galaxy med mitt simkort som er byttet over til abonomang? Jeg har telenor Endret 10. desember 2011 av pavllion Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Ok, en gang til. Hvis du kjøper en telefon uten operatørlås eller abonnement som normalt betyr det samme så kan du sette inn et hvilken som helst sim kort i den. Hvis du kjøper en telefon MED operatørlås så fungerer denne telefonen kun med simkort fra den operatøren telefonen er bundet til så lenge du ikke har betalt ut den totale kjøpesummen, altså tilogmed den datoen abbonementet går fra 469kr til 269kr eller hva det nå koster. Da kan du ringe operatøren og be om å få låst opp telefonen så den aksepterer simkort fra andre operatører. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Ok, en gang til. Hvis du kjøper en telefon uten operatørlås eller abonnement som normalt betyr det samme så kan du sette inn et hvilken som helst sim kort i den. Hvis du kjøper en telefon MED operatørlås så fungerer denne telefonen kun med simkort fra den operatøren telefonen er bundet til så lenge du ikke har betalt ut den totale kjøpesummen, altså tilogmed den datoen abbonementet går fra 469kr til 269kr eller hva det nå koster. Da kan du ringe operatøren og be om å få låst opp telefonen så den aksepterer simkort fra andre operatører. Ok er veldig forvirret, beklager. Jeg kjenner folk som sier at dette ikke vil fungere, jeg antar at det er feil det de sier. De sier at det ikke vil gå å ha det sim kortet jeg har idag og bytte over til samsungen. Høres veldig rart ut. Jeg skjønner ikke det med operatørlås,har jeg det når jeg har kontant fra telenor? Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Operatørlås er noe som gjelder telefoner, ikke SIM-kort. Om du kjøper en telefon subsidiert av Telenor, får du ikke til å bruke SIM-kort fra andre leverandører (f.eks Netcom). Når avtaletiden er omme (12 måneder), kan du kontakte operatøren og be dem fjerne låsen så du står fritt til å velge å bruke SIM-kort fra andre operatører i den. Kjøper man en telefon på avbetaling med et tilhørende abonnement/månedspris, er den operatørlåst. Dette er noe operatørene (Telenor etc) gjør for å hindre deg fra å bytte til andre operatører før avtaletiden (12 måneder) er omme. Etter 12 måneder vil du kunne kontakte operatøren for å få fjernet låsen, og du er da fri til å velge operatør etter eget ønske. Dersom du kjøper en telefon uten tilhørende abonnement, og dermed betaler fullpris, vil den ikke være låst til noen operatører. Da kan du fritt velge operatør selv, eller bruke det SIM-kortet du har fra før. Hva som er rimeligste løsning for deg kommer helt an på forbruket ditt av ringeminutter, SMS, MMS og datatrafikk. For å snu det på hodet: Om du kjøper telefonen uten lås, til fullpris (kr. 3699,-), og så går for Telenor Medium abonnement (kr. 249,- pr måned) vil du etter 12 måneder ha betalt en totalpris på kr. 6689,-. Det jeg vil frem til er IKKE at du ska gå for tilbudet fra telenor. Jeg mener bare du må finne ut av forbruket ditt først for å kunne regne deg frem til rimeligste løsning for deg. Edit: disinfo Endret 11. desember 2011 av Dummst Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Operatørlås er noe som gjelder telefoner, ikke SIM-kort. Om du kjøper en telefon subsidiert av Telenor, får du ikke til å bruke SIM-kort fra andre leverandører (f.eks Netcom). Når avtaletiden er omme (12 måneder), kan du kontakte operatøren og be dem fjerne låsen så du står fritt til å velge å bruke SIM-kort fra andre operatører i den. Kjøper man en telefon på avbetaling med et tilhørende abonnement/månedspris, er den operatørlåst. Dette er noe operatørene (Telenor etc) gjør for å hindre deg fra å bytte til andre operatører før avtaletiden (12 måneder) er omme. Etter 12 måneder vil du kunne kontakte operatøren for å få fjernet låsen, og du er da fri til å velge operatør etter eget ønske. Dersom du kjøper en telefon uten tilhørende abonnement, og dermed betaler fullpris, vil den ikke være låst til noen operatører. Da kan du fritt velge operatør selv, eller bruke det SIM-kortet du har fra før. Hva som er rimeligste løsning for deg kommer helt an på forbruket ditt av ringeminutter, SMS, MMS og datatrafikk. For å snu det på hodet: Om du kjøper telefonen uten lås, til fullpris (kr. 3699,-), og så går for Telenor Medium abonnement (kr. 249,- pr måned) vil du etter 12 måneder ha betalt en totalpris på kr. 6689,-. Det jeg vil frem til er IKKE at du ska gå for tilbudet fra telenor. Jeg mener bare du må finne ut av forbruket ditt først for å kunne regne deg frem til rimeligste løsning for deg. Jeg bruker telefonen mest på datatrafikk, sms og ringeminutter. Så jeg hadde valgt Telenor Medium abonnement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå