Abigor Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Internett skal videreføres på et kablet hjemmenettverk. Kan noen hjelpe meg med hva jeg trenger? Grønne sirkler er apparater som trenger internett. Endret 10. desember 2011 av Griffar Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Switch. Det var raskt! Takk for svar. Så når jeg har skaffet meg switch, er det kun plug & play? Alle 4 enheter vil "finne" hverandre som om det kun var router? Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Skal gå bra det! Lenke til kommentar
runerask Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Forskjellen på Router og switch, er at switch bare er en "fordeler" mens router er en enhet som i tillegg tildeler IP-adresser. Så man trenger bare en router i "inntaket"(som styrer alle IP-adressene), deretter føyer man på med switcher for å få nok uttag. Det er dermed lurt å bruke mest penger på router, og kanskje også bytte denne/oppgradere denne med jevne mellomrom. Switcher er somregel så "dumme" at dem ikke trenger noen oppgradering. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Takker for enkle og forklarende svar. Tittet litt på komplett.no sitt utvalg. En switch koster for eksempel 99kr, en annen 269kr. Vil jeg merke forskjell? TP-LINK TL-SF1005D 5-port D-Link Switch 5P gigabit Endret 10. desember 2011 av Griffar Lenke til kommentar
runerask Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Takker for enkle og forklarende svar. Tittet litt på komplett.no sitt utvalg. En switch koster for eksempel 99kr, en annen 269kr. Vil jeg merke forskjell? TP-LINK TL-SF1005D 5-port D-Link Switch 5P gigabit Sansynligvis ikke.... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Kjøp i det minste en gigabit switch,gjerne en som støtter jumbo frames..(noe D-Link du linker til gjør) Feks. denne http://www.dustinhome.no/zyxel-dimension-gs-105b-5-port-gigabit-switch/product/5010185323?intcmp=searchProvider_dacsa Har selv 4 stk av 8 port utgaven av denne og du fungere supert.. Til han over her,self. merker du forskjell på 100Mbps og 1000Mbps Endret 10. desember 2011 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå