Martin HaTh Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 7 timer hver dag er jo barnemat for gamere. Jeg spiller 10 til 13 hver dag, gjør det meg mer massemorder en han du vet? Ehhh nei.. Massemorder, nei. Asosial, definitivt. Veeel... Det er vel ikke nødvendigvis sant. Selv bruker jeg nok til forran PCen, om det så er med spill eller programmering, men jeg sitter på skype med "gjengen" ca 70% av tiden. Gjør dette meg asosial? Jeg synes ikke det. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hvordan? Den eneste faktiske forkjellen mellom det og være sammen med andre folk fysisk er at man ser dem. Filmkvelder blir ofte sett på som noe sosialt. LAN parties også, selv om det fort kan bli litt flere uenigheter der. Hvorfor er det så mye mindre sosialt å spille sammen med vennene sine bare man ikke ser dem fysisk? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Det er bare ikke særlig sosialt å sitte å snakke med folk på Skye konstant, folk trenger menneskelig kontakt og nærvær. A gente touch, vet du. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Så du mener at jeg er på Skype, Xbox Live party og snakker med folk i 2-5 timer dagen er asosial? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Det er bare ikke særlig sosialt å sitte å snakke med folk på Skye konstant, folk trenger menneskelig kontakt og nærvær. A gente touch, vet du. Så hvis jeg bruker en dag på å snakke med folk over telefon, facebook, etc. så har jeg hatt en asosial dag? Det synes jeg virker rart. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Det er klart at folks oppfatning av hva som er asosialt kan fort diskuteres , i dette tilfellet er det jo mange som vil kalle en annen person for asosial uavhengig av andre omstendigheter bare man får høre at personen sitter inne "hele dagen" , kjenner mange som har tabbet seg loddrett ut når de har innsett at feks vedkommende satt i rullestol. Jeg har en jobb som PA hos en blind dame, hun går nesten aldri ut av huset sitt (flere årsaker til det) men kan neppe kalles asosial med tanke på hvor mye det prates om og måten hun er på. Problemene hennes har dog gjort situasjonen vanskelig og det er derfor hun behøver et apparat rundt henne som hjelper til. Det er heller ikke rart at mennesker i dag kan velge å ha en digital hverdag der man treffer mange bekjente på nett og mindre i virkeligheten, om man så skal kaste asosial merkelappen på disse menneskene også så må man så og si sette "asosial" på halve facebook lista si kan jeg anta. Det vi dog ikke godtar på dette forumet er skittkasting og dette er noe som det vil bli slått ned hard på etter hvert , er det virkelig nødvendig å være frekk mot hverandre nå i juletida? Har nå notert meg en person som ser ut til å stadig vekk komme med tullete innlegg og som snill veileder kommer jeg kun til å si at Julenissemoderatoren bruker som regel å være "snill" med slemme barn i form av ferier. Forventer at deltakerne rydder opp. God Jul! 2 Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Å være sosial vil si å omgås andre mennesker, dermed er du kun asosial dersom du ikke omgår andre mennesker(noen trenger faktisk å få dette forklart). Har du null kontakt med mennesker, er du asosial. Sitter du på skype eller generelt prater med andre mennesker på nett er du minst like sosial, hvis ikke mer, enn om du skulle hengt med noen venner. Det er helt feil å si at man ikke er sosial før man oppnår fysisk kontakt. Fysisk kontakt er noe du oppnår med dama di, eller når du gir moren din en klem. Når jeg er med venner utenfor PC-stolen er forskjellen bare det at jeg kan se dem, og at de dermed er mer redd for å drite på seg; kjedeligere. Jeg tar ikke på vennene mine, med andre ord, så det å være sosial over nett eller i "virkeligheten (Internett er også en virkelighet, selv om noen sliter med å få dette inn i topplokket) er så og si likegyldig. Jeg opplever i hvertfall at man blir bedre kjent med folk over nett, og at folk tørr være mer åpen. Igjen, å kalle det usosialt blir helt feil. OT: Film, TV, spill.. Same shit. Det er nok ikke bare spill som skal ha på seg at massemordere blir gira av dem. Film og TV er nok enda skyldigere da disse skildrer virkeligheten mye bedre enn spill. Spill (da spesielt COD) tror jeg nok ikke har god nok grafikk til at du fantaserer om å gjøre ditt og datt i det spesifikke spillet, da er det mye heller en blanding av virkelighet og film som spiller inn på fantasier og lyst. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå