Gå til innhold

"Spilte 7 timer om dagen" - Dagbladet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende han brukte spillene til aa psyke seg opp paa sin egen maate, og i den forstand har spillmediet hjulpet han i aa gjore det han gjorde.

Ikke forkast alt, kanskje spillmediet har vaert en av de faktorene han har brukt. Vi maa kunne se paa dette fra en vinkel av nysgjerrighet, uten at man gir skylden til spillmediet, for det forstaar vi alle naa er for dumt.

Lenke til kommentar

"«World of Warcraft»

• Internettbasert rollespill der spilleren lager en figur som gjennom spillet får oppdrag, går i krig og utfører raids alene eller sammen med andre spillere online. "

Tror nesten jeg må fornye subscription slik at jeg kan raide litt alene.

Lenke til kommentar

Har du en PC med fire skjermer kan du bare spillet ett spill om gangen. Bedre å spille fire spill på en gang, selv om alle er Farmville. :p

Viss du har fire skjermer, så kan du opne et nettleser vindu per skjerm. Gå innpå 123spill.no og finne 4 forskjellige spill der, og spille alle samtidigt! :D

Lenke til kommentar

Rart Korea ikke opplever massemord i stor skala med så mye folk spiller (både organisert og uorganiser) der.

Det som er ganske irriterende ved alle saker som tar opp teknologi er at de som uttaler seg mest har også gjerne ganske lite grunnlag og heller en agenda å fremme.

Bare se på SOPA-sendingene, der blir det likestilt at om du laster ned en låt, så kunne du like gjerne gått og tatt livet av artisten.

Det jeg også savner er hvilken vei pilene peker.

Greit, noen WoW-spillere er veldig isolert og asosial, men hva kom først? Begynte de med WoW fordi de var ukomfertable, eller begynte de med WoW og ble isolert? etc etc

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke bort fra at spill med et tildels voldelig innhold (CoD, osv.) kan ha en innvirkning, men da kun på personer med en allerede eksisterende psykose. Disse personene ville nok ha bikket over en viss grense før eller siden, det dataspill gjør, om det gjør noe i det hele tatt, må være å kanskje framskyve dette "bristepunktet".

Om du ser bort fra selve individene som skades, så har det ikke noe å si om en person skyter 5 personer i dag eller om han gjør det om 5 år. Konsekvensene blir de samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...