Welcome2Brazil Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg har testet litt Adobe Premiere Pro CS5.5 og det virker bra, men jeg lurer på hvordan Sony Vegas og evt andre videoredigeringsprogram er i forhold til Premiere. Hvilket synes dere er best og hvilket har fått best score i tester? Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Personlig digger jeg Adobes alternativer pga. dynamic link mellom programmene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Mine erfaringer tilsier at Sony Vegas er MYE mer ressursvenlig. Hvor ting kan hakke i Premiere går det knirkefritt i Vegas. Lenke til kommentar
Welcome2Brazil Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Har alltid hørt om Adobe Premiere, men har hørt lite om sony vegas før i det siste. Så Sony Vegas er like bra eller kanskje også bedre? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Fordelen med Sony Vegas er at det er mye billigere. Premiere Pro er et mer avansert profesjonelt program. Les denne posten for linker til avanserte gratisprogrammer; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1399624&view=findpost&p=18698659 Endret 11. desember 2011 av arthon Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) 2 bekjente som begge er utdannet innen regi (men som jobber med webutvikling...) har laget noen musikkvideoer tidligere og alt er gjort i Vegas og de sier iallefall at det er mye mer brukervennlig, mye mindre maskinkrevende og logisk å bruk enn Premiere. Endret 11. desember 2011 av fo2re Lenke til kommentar
Welcome2Brazil Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Fordelen med Sony Vegas er at det er mye billigere. Premiere Pro er et mer avansert profesjonelt program. Les denne posten for linker til avanserte gratisprogrammer; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1399624&view=findpost&p=18698659 Så hvis man ser bort fra pris så er Adobe Premier best? http://www.dinside.no/856449/adobe-premiere-elements-mot-sony-vegas-movie-studio-hd Best på videoredigering? Adobe Premiere Elements mot Sony Vegas Movie Studio HD Når du har vokst ut av gratisprogrammer, hva velger du? Adobe eller Sony? Endret 11. desember 2011 av Welcome2Brazil Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Best er det programmet man klarer å bruke og får resultater med. Leser man dokumentasjonen, ser videoer osv og prøver prøver prøver så kan man meste det meste av software. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Fordelen med Sony Vegas er at det er mye billigere. Premiere Pro er et mer avansert profesjonelt program. Det er noe billigere ja. Premiere Pro: ca. 8500 Sony Vegas Pro: ca. 5700 Men prisforskjellen reflekterer ikke forskjellen mellom kvalitet og funksjoner. Jeg vet ikke om man kan gjøre så mye mer med Premiere Pro enn man kan med Vegas Pro. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg har aldri redigert en video i hele mitt liv, og sjekket litt rundt. Skulle bare lage litt BF3 filmer etc. Endte opp med å prøve Sony Vegas, og må si at det er ett veldig brukervennlig program som bruker veldig lite maskinkraft. Masse bra tutorials på nett og funksjoner som er enkle og bruke. Vil virkelig anbefale Vegas Pro, tror Premiere Pro er mer beregnet på profesjonell bruk. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det går nok mest på smak og behag. Prismessig er Sony Vegas Pro ca 3000 kroner billigere enn Premiere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå