Gå til innhold

Hvilket spill bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er ulovlig... å ta og å få er ikke det samme.

joa, jeg laster ned litt musikk av og til, men jeg sier ikke at det er gratis og oppfordrer ikke andre til å gjøre det for det.

Er jo gratis siden du ikke betaler noe, men får tak i det?

Endret av RRphantom
Lenke til kommentar
Trenger ikke bli aggresiv og ty til personangrep bare fordi du ikke forstår et konsept.

Ingen tapte penger på at jeg lastet ned Heroes 6. Jeg hadde aldri kjøpt spillet, men lastet ned for å prøve. På den måten øker det derimot sjansen for at jeg ville likt, og kjøpt spillet. Uten mulighet for å prøvespille ville sannsynligheten for at jeg kjøpte det vært 0%. Ingen tapte dermed noe på at jeg lastet ned.

Jeg slutter å kalle deg en idiot når du slutter å oppføre deg som en.

Vil du prøvespille? Last ned en demo eller dra til en kamerat som har spillet. (minst en av kameratene dine har en kopi, om den så er ulovlig.) Her jeg bor selges ikke CD-plater lengre andre steder enn på bensinstasjoner. Grunnen er ganske enkelt at de ikke selger lengre. Hvorfor tror du det er? Det er delvis fordi det er lettere å få tak i plater via nettet (lovlig!), og delvis på grunn av tjenester som Spotify. Men den største synderen er fordi folk bare laster ned musikk ulovlig i stedet for å kjøpe. Det har de gjort lenge før tjenester som Spotify kom, og lenge før folk for alvor begynte å kjøpe musikk online. Du ser hva jeg vil frem til? Og hvor lenge "prøver" du spillet egentlig? En time? En uke? Hadde du vært seriøs hadde du lastet ned spillet, prøvd det max en halv time, slettet det igjen og vurdert om du ville kjøpt det eller ikke. Det du driver med er som å kjøpe en flaske cola, drikke 3/4 av den og så kreve pengene tilbake fordi du ikke likte den. Ergo: Idiot.

Lenke til kommentar

Vil du prøvespille? Last ned en demo eller dra til en kamerat som har spillet. (minst en av kameratene dine har en kopi, om den så er ulovlig.)

Hvordan er dette bedre enn å laste ned fullversjon for å prøvespille? Dersom du fortsatt står ved din logikk ville det å laste ned en demo være like ille som å laste ned fullversjon: De har samme virkning på produsent. Ingen av dem fjerner produkt fra produsent, ingen av dem konsumerer produkt, ingen av dem erstatter salg. Fullversjonen vil dog gi en bedre oversikt, og ha større sannsynlighet for senere salg.

Å dra til en kamerat, sitte på PC-en hans og spille for å teste ut en demo av et spill, i stedet for en praktisk, tilgjengelig versjon på din egen? Du gjør det ikke lett å ta deg seriøst. :!:

Her jeg bor selges ikke CD-plater lengre andre steder enn på bensinstasjoner. Grunnen er ganske enkelt at de ikke selger lengre. Hvorfor tror du det er? Det er delvis fordi det er lettere å få tak i plater via nettet (lovlig!), og delvis på grunn av tjenester som Spotify.

Fint at du også ser verdien av tilgjengelighet, men hele paragrafen er desverre totalt irrelevant.

Og hvor lenge "prøver" du spillet egentlig? En time? En uke? Hadde du vært seriøs hadde du lastet ned spillet, prøvd det max en halv time, slettet det igjen og vurdert om du ville kjøpt det eller ikke.

Nei, hadde jeg vært seriøs hadde jeg tatt meg tid til å utforske de viktige elementene som avgjør hvorvidt spillet er verdt å kjøpe for meg, eller ikke. I dette tilfelle tok det 2-3 timer, der jeg gikk gjennom gameplay, balanse, multiplayermuligheter, utforsking av ny spillmekanikk, etc. Antakelsen min endte opp med å være rett: Ikke et spill jeg ville kjøpt.

Det du driver med er som å kjøpe en flaske cola, drikke 3/4 av den og så kreve pengene tilbake fordi du ikke likte den.

Sammenlikningen din foreslår at produsent mister produkt, at produkt blir konsumert, at valuta er involvert, og at testing erstatter salg. Ingen av disse påstandene er korrekte.

Produsent mister absolutt ingen ting. Jeg konsumerer absolutt ingen ting. Ingen transaksjoner fåretas. Jeg hadde ingen intensjon om å kjøpe spillet, så allerede der er ingen salg tapt. Å ha en test tilgjengelig kan dermed kun øke sannsynligheten for salg.

Du viser gang på gang at du er idioten her.

Endret av Pingas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du skjønner det faktisk ikke? Stakkars deg, du kan ikke ha det lett i hverdagen. Lykke til med livet når du går ut av barneskolen om fem, seks år. Jeg gidder ikke diskutere med folk som deg.

Jeg har allerede forklart deg rettferdiggjørelsen bak handlingene, demontert alle de patetiske "argumentene" du forsøkte å sette sammen, og konkludert poenger gjennom logisk argumentasjon.

Ikke overrasket at du fortsatt ikke kan framlegge et eneste valid argument, men tyr til usaklige personangrep. Patetisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke et eneste valid argument? Du har ikke engang lest det jeg skriver, idiot. Men jeg gjør det enkelt. Jeg har allerede satt en fjott på ignorer-listen fordi han trollet så mye, og du er herved den andre på listen. Gratulerer.

Ikke lest hva du skriver?

Jeg har allerede systematisk satt opp og motargumentert mot alt du skrev. Skriv gjerne en respons der du faktisk argumenterer i stedet for å ty til usaklige personangrep.

• Liker 6
Lenke til kommentar

jeg tar ikke og velger noen sider her men at noen laster ned ulovlig for og "Prøve" spillet gir andre en idê om at de kan spare en hel masse penger på og gjøre det samme for og faktisk IKKE kjøpe spillet men beholde den ulovlige kopien. enkelte blir utrolig fristet.

tror det var slik at for hver solgte Crysis(1) ble det lastet ned 15 ulovlige kopier, tror dere at alle de bare prøvde for og sjekke om det var bra? neppe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det ser ut som enkelte har gløymd ut retningslinjene dei aksepterte ved registrering.

- Personangrep er fullstendig uakseptabelt. Det inkluderer å kalla andre for "idiot".
- Lenking til nettstader med piratkopiert materiale er ikkje lov.
- Brot på retningslinjene skal rapporterast.
- Det er ikkje behov for å publisere at du ignorerer andre brukarar, eventuelt vurderer det.

For øvrig har tråden spora heilt av. Piratkopieringsdiskusjonen er no slutt. Dei som vil ta den vidare kan oppretta ein ny tråd.
Eg har fjerna nokre innlegg. Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det ser ut som enkelte har gløymd ut retningslinjene dei aksepterte ved registrering.

- Personangrep er fullstendig uakseptabelt. Det inkluderer å kalla andre for "idiot".

- Lenking til nettstader med piratkopiert materiale er ikkje lov.

- Brot på retningslinjene skal rapporterast.

- Det er ikkje behov for å publisere at du ignorerer andre brukarar, eventuelt vurderer det.

For øvrig har tråden spora heilt av. Piratkopieringsdiskusjonen er no slutt. Dei som vil ta den vidare kan oppretta ein ny tråd.

Eg har fjerna nokre innlegg.

Endelig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...