Hjelmn Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hei. Har fått i oppgave å oppdatere et gammelt hovedstrømsskjema for en vaskemaskin. Noen som vet hvor jeg kan finne et ganske nytt skjema på nett? Driver å googler, men finner bare brukermanualer o.l. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) jeg tipper formålet med oppgaven er å trene på å lese og forstå koblingsskjemaer. da har det ikke noe for seg at du bare finner et nyere skjema på nettet prøv selv, hvis du får problemer så post oppgaven, så får du sikkert hjelp. Endret 10. desember 2011 av SirAmp Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 går teknisk fagskole og formålet med oppgaven er å bli bedre kjent med PCschematic og lære og tegne et oppdatert skjema. Men kunne vært greit å ha noe å gå etter. Oppgaven er å tegne bildet nedenfor i en bedre og oppdatert versjon i PCschematic: Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Dette er ingen "standard" vaskemaskin. Her er det lagt opp til trefase motordrift med trefase dreieretningsvender og trefase varmelementer. Noe slikt finner man vel bare for en industriell vaskemaskin, vil jeg tro. Symbolene er til dels utdaterte. Det hele skulle bare være å tegne hele koblingsskjemaet på nytt, slik som det er med med oppdaterte symboler. (Som ligger ferdig definert i PC Schematic.) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 for meg ser det mer ut som en stjerne/trekant start enn dreieretningsvender. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 SirAmp -> Jamen ser det ut som du har rett. Jeg kikket i første omgang kun 2 sekunder på tegningen, må jeg tilstå. Trefase vaskemaskin med stjerne delta omkobling, det må vel være nesten enda mer uvanlig ? (Derfor så tenkte jeg heller ikke på det.) Det må vel stadig vekk bli å tegne den samme tegningen på nytt, men med nye symboler ?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå