Gå til innhold

Metallica vs Iron maiden!

Döden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt typisk dette forumet.. når det for en gangs skyld kommer opp en tråd der man kan bruke hjernen sin og faktisk diskutere. Men så kommer det en tass som synes man er übah når man poster bilder fra ebaumsworld (?) etc.

Anyway..

Metallica eier Iron Maiden. Mye røffere musikk.

Lenke til kommentar

Vil nå si at Iron Maiden har stort sett bedre låter enn Metallica.

Grunn:

-Kulere og mer fengende rytmer

-De fleste sanger fra IM har finere melodi enn M, noe som har svært mye å si.

Har ikke hørt for mye på metallica da, nettopp fordi jeg synes de sangene jeg har hørt ikke fenger nok.

Når Iron Maiden drar en bra sang blir den også som regel dritbra, for å ikke nevne de syke gitarsoloene.

Lenke til kommentar

Jepp, skal være enig med at IM er mye mer fengende, men for min del så får jeg litt Kiss-flashbacks. Litt for mye rock n' roll og gladmusikk. Ønsker litt mer slagkraftig musikk, med mye tyngre riff. Menmen, smaken er som baken, delt. Gitarsoloene fra Metallica får du fra Ride The Lightning til og med Black Album. Resten av platene er mer eller mindre average.

Lenke til kommentar

Ingen av dem er noe å snakke høyt om. Metallicas første "Ride the lightning" ( 20 år gammel ) er brukbar, og Iron Maiden har hatt en og annen låt som går an til nøds ("run to the hills" for eks ) :shrug:

Begge banda er egentlig bare en slags nåtidens ( teknisk sett )utgaver av 70 talls storheter som Uriah Heep, Deep Purple, Montrose, Sabbath, journey, Budgie osv uten å tilføre noe eget å snakke om.

Er det noen i det hele tatt som lager interessant musikk i dag??

Lenke til kommentar
Ingen av dem er noe å snakke høyt om. Metallicas første "Ride the lightning" ( 20 år gammel ) er brukbar, og Iron Maiden har hatt en og annen låt som går an til nøds ("run to the hills" for eks ) :shrug:

Begge banda er egentlig bare en slags nåtidens ( teknisk sett )utgaver av 70 talls storheter som Uriah Heep, Deep Purple, Montrose, Sabbath, journey, Budgie osv uten å tilføre noe eget å snakke om.

Alle tar av alle. Dog, det at du sier at de ikke tilførte noe spesielt, det vil jeg si er en litt drøy påstand. Nevn et band som er like tungt, med så "presise" trommer og gode gitarsoloer før Metallica kom. Vil nå heller hevde at Metallica var ganske aleine på tronen når det gjaldt speed metal. Det var blant annet de som "lagde" uttrykket, sammen med Anthrax, Slayer, Megadeath og Motörhead for å nevne de store.

Lenke til kommentar
Ingen av dem er noe å snakke høyt om. Metallicas første "Ride the lightning" ( 20 år gammel )(...)

"Kill 'em all" (1981) var vel det første hvis jeg ikke husker helt feil.

Råeste Maiden-låta er "Bring your daughter to the slaughter" IMO. :D

Lenke til kommentar

Alle tar av alle. Dog, det at du sier at de ikke tilførte noe spesielt, det vil jeg si er en litt drøy påstand. Nevn et band som er like tungt, med så "presise" trommer og gode gitarsoloer før Metallica kom. Vil nå heller hevde at Metallica var ganske aleine på tronen når det gjaldt speed metal. Det var blant annet de som "lagde" uttrykket, sammen med Anthrax, Slayer, Megadeath og Motörhead for å nevne de store.

Motorhead kan jeg være med på(særlig den første) , og Megadeath synes jeg er en litt bedre enn Metallica.

Satt det vel noe på spissen da det er greit nok, og det er jo alltid smak og behag :smile:

For min part synes jeg denne stilen blir for ensidig og mølete. Foretrekker noe som varierer mer musikalsk og at du kan mer skille insstrumentene.

(Beklager jeg kalte "ride the lightning" den første, skjønte like etter

at jeg kunne ha bommet der :oops:)

Lenke til kommentar
Jepp, skal være enig med at IM er mye mer fengende, men for min del så får jeg litt Kiss-flashbacks. Litt for mye rock n' roll og gladmusikk. Ønsker litt mer slagkraftig musikk, med mye tyngre riff. Menmen, smaken er som baken, delt. Gitarsoloene fra Metallica får du fra Ride The Lightning til og med Black Album. Resten av platene er mer eller mindre average.

Vil ikkje på noken måte sei at load,reload,S&M og st. anger er så kjedelige da, vil sei dei er ganske greie :D (spesielt S&M, en legende ffs)

Uansett, fete soloer finner du og på Killem all, though resten ikkje er like gjennomført der :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...