Paisley Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Når det gjelder its learning har jeg fått intrykket av at denne nye prøvemodusen (en fil du laster ned som blokkerer alt annet og ikke lar deg skifte vindu eller navigere på maskinen)kun er tilgjengelig for windows. På min skole er det iallefall det som er forklaringen på hvorfor man ikke kan bruke mac under f.eks prøver (altså at denne prøvemodusen ikke fungerer på mac da denne prøvefilen ikke støtter mac osx). Godt mulig at lærerne ljuger dog, men det er ikke tilfeldig at prøvemodusen kommer likt som dette fokuset på skolens windowsmaskiner På prøver der en kan bruke datamaskin må en da kunne skifte vindu? Er ikke datamaskin for bruk på alle hjelpemidler-prøver? Når man benytter seg at prøvemodus på its learning ( lærere kan velge å skru denne prøvefunksjonen av eller på) har man ikke tilgang til noe som helst. Man kan ikke bytte vindu, bevege seg lokalt på datamaskinen, benytte seg av mapper eller noen andre notater. De prøvene hvor prøvemodus er aktivert, må man starte prøvemodus før man får servert prøven. Dette er for å unngå at man benytter seg av notater, kildemateriell eller kommuniserende verktøy når man har en prøve som skal besvares med kunnskap. På skolen vår tas nesten alle prøvene på nettet, da gjennom its learning. Dette er fordi det er lettere å unngå juks, med datamaskinen orker en å skrive mer utfyllende, man får resulatet og karakteren tilbake med en eneste gang, læreren får mindre og rette, og man unngår tipping Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Skolen har ingen mac-maskiner nei, kun windows. Jeg trenger mac fordi jeg bruker denne aktivt som mitt hovedinstrument. Data er en del av hovedinstrumentet mitt. Og i det hele tatt og ikke støtte mac på en skole hvor enn har musikklinje er hål i huet om du spør meg. Og måtte bære rundt på 2pcer hele tiden er uaktuelt. Hvorfor er mac-en ditt hovedinstrument?? Finnes ingen programmer som ikke også kan skaffes til windows hvis det eksisterer på mac. -frank (MAC-hater) Endret 20. desember 2011 av frankhaugen Lenke til kommentar
sakke Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Ser ut som skolen ikke har tenkt å gjøre noe. De har ikke sagt noe om at det ikke skal skje, men de gjør heller ingenting med saken. Læreren min(som sendte meldingen jeg opprinnelig postet) har heller ikke kommentert min bruk av mac i timene. I tillegg fikk jeg også tak i denne "test mode" for its learning til mac. Da har læreren ingen grunn til å nekte meg og bruke mac, bortsett fra onenote som blir brukt en del. Før jeg stenger tråden lurer jeg kort på om noen vet om et program som kan åpne onenote filer? Endret 9. januar 2012 av sakke Lenke til kommentar
sakke Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Skolen har ingen mac-maskiner nei, kun windows. Jeg trenger mac fordi jeg bruker denne aktivt som mitt hovedinstrument. Data er en del av hovedinstrumentet mitt. Og i det hele tatt og ikke støtte mac på en skole hvor enn har musikklinje er hål i huet om du spør meg. Og måtte bære rundt på 2pcer hele tiden er uaktuelt. Hvorfor er mac-en ditt hovedinstrument?? Finnes ingen programmer som ikke også kan skaffes til windows hvis det eksisterer på mac. -frank (MAC-hater) At alt på den ene platformen også fins på den andre er feil. Jeg bruker en midi-sampler via en vst inn til ableton og har diverse kontrolloverflater jeg bruker, og windows maskiner har en tendens til å kræsje dessverre i slike sammenhenger. Se hvor mange musikere som brukes windows på scenen. Start gjerne en fanboy tråd, men ikke her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå