Gå til innhold

BK: Spegling i bekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kompet er greit, og det ble en spennende effekt med speilingen i vannflaten, men på samme tid har du også fått med litt av bunnen.

Litt for mørkt og gjenngrodd i skyggepartiene

Hvist du har mulighet for å sjekke bildet i et histogram, vil du se at det er en del mørke klippinger

Lenke til kommentar

Kompet er greit, og det ble en spennende effekt med speilingen i vannflaten, men på samme tid har du også fått med litt av bunnen.Litt for mørkt og gjenngrodd i skyggepartieneHvist du har mulighet for å sjekke bildet i et histogram, vil du se at det er en del mørke klippinger

Takk for kommentar.

Ja, har både Lightroom og PS, så skal nok få sjekka. Synes det ser ganske greitt ut på min skjerm, men så er ikkje den så god heller. God idé å bruke histogram, takk for tipset.

Meiner du eg burde redigere vekk det enn ser i botnen?

Personleg synes eg ikkje det gjorde så mykje.

Lenke til kommentar

Velkommen til digit.Spændende sted du fotograferer.Fin spejling og farver.Kompositionen noget rodet - hvad er dit fokuspunkt?Du har udbrændte partier i de mørke områder.Lilla toning, hvorfor det?

Takk for det.

Er enig, komposisjonen manglar eit tydeleg fokuspunkt.

Er blåfargen eg har dratt opp, ser ikkje så mykje til den lilla toninga, men kan jo prøve å stille litt på hue for å gjere det meir tydeleg.

Lenke til kommentar

Kompet er greit, og det ble en spennende effekt med speilingen i vannflaten, men på samme tid har du også fått med litt av bunnen.Litt for mørkt og gjenngrodd i skyggepartieneHvist du har mulighet for å sjekke bildet i et histogram, vil du se at det er en del mørke klippinger

Takk for kommentar.

Ja, har både Lightroom og PS, så skal nok få sjekka. Synes det ser ganske greitt ut på min skjerm, men så er ikkje den så god heller. God idé å bruke histogram, takk for tipset.

Meiner du eg burde redigere vekk det enn ser i botnen?

Personleg synes eg ikkje det gjorde så mykje.

Mørke skyggepartier er jo i og for seg ingen kattastrofe. Bildet er jo mørkt, men i prinsippet skal en prøve å unngå det vi kaller lyse eller mørke klippinger i det bildet. Det vi si at de mørke områdene er helt gjenngrodd, eller at de lyse områdene er helt utbrendt.

Jeg synes IKKE at du skulle redigert bort bunnen - det jeg mener er at det er et av de gode ellementene i bildet

Lenke til kommentar
Takk for kommentar. Ja, har både Lightroom og PS, så skal nok få sjekka. Synes det ser ganske greitt ut på min skjerm, men så er ikkje den så god heller. God idé å bruke histogram, takk for tipset. Meiner du eg burde redigere vekk det enn ser i botnen? Personleg synes eg ikkje det gjorde så mykje.
Mørke skyggepartier er jo i og for seg ingen kattastrofe. Bildet er jo mørkt, men i prinsippet skal en prøve å unngå det vi kaller lyse eller mørke klippinger i det bildet. Det vi si at de mørke områdene er helt gjenngrodd, eller at de lyse områdene er helt utbrendt.Jeg synes IKKE at du skulle redigert bort bunnen - det jeg mener er at det er et av de gode ellementene i bildet

I prinsippet, ja, men personleg synes eg skyggeparti og utbrende parti som regel ikkje gjer noko. Men, det må i så fall passe inn i biletet på ein måte, og eg kan vel ikkje akkurat seie det var heilt planlagt her. Er mogleg eg har justert litt kontrastar i Lightroom, og såleis gjort dei mørke partia endå mørkare.

Ok, då misforstod eg, var eit "men" der som gjorde meg litt forvirra.

Takk for konstruktiv kritikk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...