ZyKO_MadMan Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg har kjøpt to 512mb 333mhz ddr brikker og trodde det bare var å plugge inn å skru på, men når jeg starter datan får jeg feilmelding om at midi er disabled, og så fort jeg prøver å starte ett spill eller sette inn en cd låser maskina seg... Hva er galt? Kan noen hjelpe meg? Og forresten står det uansett hvilken cd- at det er audio cd som står i. Jeg har: Asus A7A266-E hovedkort AMD Athlon 1400mhz ATI Radeon AIW 9700pro agp SB Live! 5.1 lydkort Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Ingen som vet noe? Er det pga FSB ikke passer med RAM-en? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Står rammen på 266fsb i bios? Hvis ikke, prøv det. Lenke til kommentar
ZyKO_MadMan Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Står rammen på 266fsb i bios? Hvis ikke, prøv det. Det står ingenting om FSB i bios... Går inn på bios- advanced- chip settings Vet du hvordan jeg kan klokke ned ramen? Hovedkortet støtter bare 266fsb og ramen er 333 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 jeg tror ikke det er nødvendig. ialefall om du skal overklokke ramen så stiller du på fsb. samme gjelder underklokking. men siden hk ikke støtter mer en 266 MHz bus vil ikke ramen kjøre på mer en 266. det er jeg 99% sikker på. Lenke til kommentar
ZyKO_MadMan Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 jeg tror ikke det er nødvendig. ialefall om du skal overklokke ramen så stiller du på fsb. samme gjelder underklokking. men siden hk ikke støtter mer en 266 MHz bus vil ikke ramen kjøre på mer en 266. det er jeg 99% sikker på. Jamen hva tror du er galt da? For datan klikker helt når jeg har de i! Plz noen der ute... Hjelp! Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg regner med at du har fått fra SD-Ram til DDR-ram da det hovedkortet du har støtter begge deler. Men husk at den ikke støtter det samtidig, så hvis du skal bruke DDR ram må du ta ut SD ram brikkene. Det kan også være at du må sette ned CAS, RAS og andre minneinnstillinger til lavere enn oppgitt av minnebrikkene. Lenke til kommentar
ZyKO_MadMan Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Jeg regner med at du har fått fra SD-Ram til DDR-ram da det hovedkortet du har støtter begge deler. Men husk at den ikke støtter det samtidig, så hvis du skal bruke DDR ram må du ta ut SD ram brikkene. Det kan også være at du må sette ned CAS, RAS og andre minneinnstillinger til lavere enn oppgitt av minnebrikkene. Ja, takk. Nei jeg har i bare ddr ... Akkurat nå har jeg i bare den ene av de to 512mb ddr brikkene og jeg kunne spille Unreal II glatt i en time eller noe før det klikka ... Kanskje hovedkortet blir overopphetet? Kanskje ramen krever mye strøm og blir fort varm? De var jo ganske billige... :-? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 ... Kanskje hovedkortet blir overopphetet? Kanskje ramen krever mye strøm og blir fort varm? De var jo ganske billige... :-? Neppe - du har en disablet "midi-melding" i første post +audio-cd - mulig du må inn i Bios og disable on-board lyd, evt. nappe ut blaster-kortet. Jeg ville ikke hengt meg særlig opp i at alt gikk som smurt før bytte av ram. Det er "ny hardware", og sånt kan røske opp i systemet. Ser ut som problemet er relatert til lyd uansett. Har du oppdatert Bios/ chipsett-/audio-drivere, evt. flytta lydkort til annen slot ( m.t.p. irq-konflikt ) ? Her . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå