Gå til innhold

Gud eksisterer og han er glad i deg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^Du traff spikeren på hode!

Hadde en lignende diskusjon med moren min hvor etter mye krangling innrømte ho at det er stor forskjell mellom menn og kvinner,og når jeg spurte om hvorfor,var svaret hennes at "Jeg var ikke klar til å høre sannheten enda"

hvorfor?

JO,tenk hvis du bygger et hus....Bygger du det på sand, så faller den fort ned,men bygger du den på god jord,med sterke vegger tåler den all strom i verden.

Med andre ord.."Du må FØRST tro på det jeg sier,så kan jeg forklare ting du er skeptisk til"

Først må jeg tro på Gud,så jesus,så hans mirakel,DA har jeg retten til å vite alt som står i bibelen..

Dere må ikke la dere lure av disse kristne som driver "mindgames" med dere! Sannheten skal være ren og hel,og ikke gjemt og skitten!

• Liker 1
Lenke til kommentar

For et latterlig og innbilsk forslag.

LonelyMan er altså så intelligent og troverdig at fornuftsbaserte resonnement skal kastes over bord, og det att på til bare med bakgrunn i 'hemmelige' bevis?

Dette topper det meste og jeg har nesten ikke ord for hvor idiotisk og arrogant dette er.

Ikke tror jeg trådstarter oppnår annet enn å gni seg inn med sin egen selvgodhet heller, for akkurat der er vedkommende definitivt i den 97. prosentilen.

:thumbdown:

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er i sannhet merkelig at den som påståelig står bak ALT i hele universet ikke har lagt igjen et eneste spor etter seg på denne planeten...

Enda merkeligere hadde det vært OM det faktisk hadde stått en gud bak alt som finnes, for det ville vært en designer så klønete og dum at det ville krevd en forklaring lengre enn bibelen for å svare på hvorfor han har designet noe med så mange flauser, mangler og feil... og dette bare på denne lille planeten... Hvordan han i så fall har rotet det til i resten gjenstår jo i så fall å se...

Men problemet er at det ikke er noe som tyder på at universet er skapt... På en annen side, hva VET vi mennesker egentlig, her vi sitter på en avsides liggende planet i en avkroopk av universet? Så og si ingenting... Men en ting er sikkert og det er at det ikke er noen av dagens kløneguder som står bak alt dette, DET blir bare mer og mer klart ettersom vi finner ut mer og mer... At det KAN være en skapning som er større og mektigere enn os derimot.... Problemet er at vi vet ikke...

Men annet sted enn i fantasien til de troende eksisterer det ingen gud så langt ihvertfall... Så hva er da vitsen med å tro på dette på forskudd, FØR man vet noenting? Go figure....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er et guds vitne, jeg har ekstremt god sans for logikk og de bevis som Gud framla for meg ...

Hvorfor be om å bli trodd når du kan vise bevisene og avgjøre saken en gang for alle?

1: Fordi dette forumet ikke er ett vitenskapelig empirisk senter for bevisføring.

2: Fordi jeg er smart nok til å ikke gjøre en slik sak til en personsak.

3: Fordi bevisføring ikke endrer definisjonen av en ateist, han ville uansett måtte tro i etterkant da Gud ikke er fysisk tilstede.

4: Fordi det ikke fins vitenskapelig metodikk for å bevisføre guder, når du spør om bevis, så vet ikke du hva du spør om, ikke anelse hva du spør om.

5. Fordi jeg ikke bryr meg om å føre noe bevis for de wannabe guttene som svirrer rundt på forumet og leker rasjonell.

6: Det er ingen ateister som ønsker å ha bevis for Gud, de tror ikke på Gud

7: Det er ingen sak, dette er religionsforumet.

8: "en gang for alle" er ditt utsagn, jeg har gitt personer bevis, men ikke noen her på forumet.

9: Jeg har ikke lyst å lære noen på forumet å bli klok, jeg synes de fortjener å være dumme, og forbli dumme. Det føles ærekrenkende å måtte gjøre ett gjeng med dasshuer kloke. Jeg synes og mener at de bør forbli dumme.

10: Amen :tease:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...