Gå til innhold

Gud eksisterer og han er glad i deg

Anbefalte innlegg

Jeg er et guds vitne, jeg har ekstremt god sans for logikk og de bevis som Gud framla for meg, de går ikke an å misforstås, det fins ikke tvil, jeg vil du skal vite at Gud eksisterer, og hva enn ateister måtte komme opp med av raseriutbrudd eller negativitet, så er det bare å overse det. Jeg kunne vist deg bevisene, men, det hadde vært klokt av deg å stole på mine ord. Jeg gir deg mitt ord på at det jeg har fått av beviser, er ufeilbarlige. Og jeg har GOD sans for logikk. Ett hint (97th percentile på en viss test)

Du hadde vært meget klok om du stolte på mine ord. Men dette er utenfor poenget, du skal og bør selvfølgelig ikke STOLE PÅ meg helhetlig, men grunnen til at du KAN stole på meg i dette tilfellet er fordi det jeg selv mener er, jeg ønsker å gjøre Gud en tjeneste, jeg jobber ikke for min egen interesse, jeg ønsker å dele med folk som er fortvilet, ser håpløst på verden og ikke finner sannheten. Evolusjonen og vitenskap står som en betongvegg mot gud, men det mest forunderlige er at han er der likevel. Det var vanskelig for meg å skjønne at jeg måtte plassere det åpenbare i logikkens navn, i andre rekke, og ikke lengre i første rekke.

Men jeg kan gi deg mitt ord, og du er klok om du stoler på det i dette tilfellet her. Men som sagt, stol ikke på meg ellers, for jeg er feilbarlig som alle andre, men i dette tilfellet så er analysen gjort grundig.

Jeg har vært i samme båt som deg, om du er ateist, jeg vet om alle argumentene, alle motsetninger, alle logiske brister, men det var først etter jeg fikk en uomtvistelig åpenbaring at jeg forstod at alle visdoms ord i vitenskapens navn måtte være feil likevel i den grad den bestrider guder eller høyere entiteter.

Og nei, det jeg har opplevd er ikke en drøm, ikke en illusjon, ikke en vrangforestilling, ikke stemmer i hodet, jeg har analysert dette ekstremt nøye, og kvantiteten på bevisene er så mange at sikkerheten er ikke på 99%, men på 110%.

Mitt juleønske for i år er at du søker Gud, for du kan være ganske sikker på at den karen eksisterer. :cool:

Endret av LonelyMan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i alle dager er hensikten med dette? Få fingern ut av ræva, og frels heller noen utenfor et internettbasert diskusjonsforum. Vi har sett orda dine ørten ganger før. De har null verdi. Kan du ikke i det minste fremlegge konkrete bevis som underbygger påstandene dine om guds eksistens? Du blir bare oppfatta som et forumtroll anyway, med null innsikt, what so ever. For mitt vedkommende fungerer forkynningen din heller mot sin virkning.

Endret av Langdon
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er et guds vitne, jeg har ekstremt god sans for logikk og de bevis som Gud framla for meg, de går ikke an å misforstås, det fins ikke tvil, jeg vil du skal vite at Gud eksisterer, og hva enn ateister måtte komme opp med av raseriutbrudd eller negativitet, så er det bare å overse det. Jeg kunne vist deg bevisene, men, det hadde vært klokt av deg å stole på mine ord. Jeg gir deg mitt ord på at det jeg har fått av beviser, er ufeilbarlige. Og jeg har GOD sans for logikk. Ett hint (97th percentile på en viss test)

Du hadde vært meget klok om du stolte på mine ord. Men dette er utenfor poenget, du skal og bør selvfølgelig ikke STOLE PÅ meg helhetlig, men grunnen til at du KAN stole på meg i dette tilfellet er fordi det jeg selv mener er, jeg ønsker å gjøre Gud en tjeneste, jeg jobber ikke for min egen interesse, jeg ønsker å dele med folk som er fortvilet, ser håpløst på verden og ikke finner sannheten. Evolusjonen og vitenskap står som en betongvegg mot gud, men det mest forunderlige er at han er der likevel. Det var vanskelig for meg å skjønne at jeg måtte plassere det åpenbare i logikkens navn, i andre rekke, og ikke lengre i første rekke.

Men jeg kan gi deg mitt ord, og du er klok om du stoler på det i dette tilfellet her. Men som sagt, stol ikke på meg ellers, for jeg er feilbarlig som alle andre, men i dette tilfellet så er analysen gjort grundig.

Jeg har vært i samme båt som deg, om du er ateist, jeg vet om alle argumentene, alle motsetninger, alle logiske brister, men det var først etter jeg fikk en uomtvistelig åpenbaring at jeg forstod at alle visdoms ord i vitenskapens navn måtte være feil likevel i den grad den bestrider guder eller høyere entiteter.

Og nei, det jeg har opplevd er ikke en drøm, ikke en illusjon, ikke en vrangforestilling, ikke stemmer i hodet, jeg har analysert dette ekstremt nøye, og kvantiteten på bevisene er så mange at sikkerheten er ikke på 99%, men på 110%.

Mitt juleønske for i år er at du søker Gud, for du kan være ganske sikker på at den karen eksisterer. :cool:

Så vis oss disse bevisene du hevder å ha sett da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er et guds vitne, jeg har ekstremt god sans for logikk og de bevis som Gud framla for meg. Jeg kunne vist deg bevisene, men, det hadde vært klokt av deg å stole på mine ord. Jeg gir deg mitt ord på at det jeg har fått av beviser, er ufeilbarlige.

Hvorfor kan du ikke bare gi oss stakkars, uvitende ateister et lite bevis da? Det er alt vi trenger for å tro. Dette vet du jo selv.

Du hadde vært meget klok om du stolte på mine ord. Men dette er utenfor poenget, du skal og bør selvfølgelig ikke STOLE PÅ meg helhetlig, men grunnen til at du KAN stole på meg i dette tilfellet er fordi det jeg selv mener er, jeg ønsker å gjøre Gud en tjeneste, jeg jobber ikke for min egen interesse, jeg ønsker å dele med folk som er fortvilet, ser håpløst på verden og ikke finner sannheten.

Du minner meg veldig om Travis fra Dexter, Season 6.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er et guds vitne, jeg har ekstremt god sans for logikk og de bevis som Gud framla for meg, de går ikke an å misforstås, det fins ikke tvil, jeg vil du skal vite at Gud eksisterer, og hva enn ateister måtte komme opp med av raseriutbrudd eller negativitet, så er det bare å overse det.

Problemet ditt er at alle de fantastiske bevisene som gud la frem for deg KUN finnes i din fantasi..

... og der falt hele gude eksistensen over ende gitt.... :) For evner du ikke å fremlegge annet enn din egen fantasi er jeg redd det ikke er så mange som vi tro deg... For hvorfor skal vi tro på noe som KUN er fantasi?

Og den logikken din bør du ta en titt på... for:

Hva med Abdull, som sier akkurat det samme som deg men med allaah som gud?

Hva med Pokahontas, som sier akkurat det samme som deg men med manitou som gud?

Hva med Tanto fra japan, som sier akkurat det samme som deg med med den shinto som gud?

Du sier de juger og de sier du juger... Ingen av dere evner å komme opp med annet enn fantasi for det de tror på, så hva nøyaktig får DEG, Lonelyman, til å tro at andre skal tro på din egen fantasi, som ikke er annet enn et produkt av føleriet du har med den guden du for øyeblikket tror på?

Den "logikken" din holder heller ikke mål lenger enn til dørstokken på bedehuset engang, langt mindre i diskusjoner med reflekterte og opplyste mennesker.... Nettopp fordi felles nevneren for alle gudebevis er fantasien til den som tror, uten denne fantasien hadde ikke føleriet med den guden de vil tro på fungert... HER ser du logikken i din gudetro.

Og et lite spørsmål til slutt: tror du på alle som kun har sin egen fantasi å fremlegge som bevis eller forbeholder du tyngden av de bevisene til religiøse "bevis" og kun de?

Endret av RWS
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enda en kristen skrulling... dersom jeg skulle la meg overtale av hver eneste idiot som sier det trådstarter sier her, så ville jeg hatt en ny religion hver eneste dag.

Hjernen din har gjort en selvgranskning og friskmeldt seg selv?

Omtrent like overbevisende som om Syriske myndigheter skulle lage en kommisjon for å undersøke brudd på menneskerettighetene og konkludere med at det ikke var noen brudd.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enda en kristen skrulling... dersom jeg skulle la meg overtale av hver eneste idiot som sier det trådstarter sier her, så ville jeg hatt en ny religion hver eneste dag.

Man kan ikke støtte seg på fantasi. Ihvertfall ikke om man ikke vil bli kraftig lurt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...