Gå til innhold

Rødhet i ansiktet ;o


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at jeg er ganske så rød i ansiktet. Jeg er mest rød ved kinnene, og på nasen, for dere som skjer på filmer og slikt, så vil jeg si at jeg er Mindre rød i ansiktet en, Line Verndal for dere som veit hvem det er. Uansett jeg blir kvalm til tusen når jeg ser henne hun er så rød, hun skjer ut som en tomat i ansiktet, fyssjk!!!! Stygge dame!ll derfor vil jeg høre om muligheter som finns i Norge som hjelper mot mitt problem. Ble litt mye skriving rundt denne skuespilleren, måtte bare få ut litt aggresjon. Håper det finnes noen engler der ute:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med at jeg er ganske så rød i ansiktet. Jeg er mest rød ved kinnene, og på nasen, for dere som skjer på filmer og slikt, så vil jeg si at jeg er Mindre rød i ansiktet en, Line Verndal for dere som veit hvem det er. Uansett jeg blir kvalm til tusen når jeg ser henne hun er så rød, hun skjer ut som en tomat i ansiktet, fyssjk!!!! Stygge dame!ll derfor vil jeg høre om muligheter som finns i Norge som hjelper mot mitt problem. Ble litt mye skriving rundt denne skuespilleren, måtte bare få ut litt aggresjon. Håper det finnes noen engler der ute:)

 

all you need is : solarium : men den er farlig og kan øke risikoen for hudkreft, snakk med legen din om solarium passer huden dit,

Lenke til kommentar

Har prøvd solarium en del ganger, ender bare med at rød fargen min kommer enda tydeligere frem, enn normalt. Men har aldri brukt solkrem da. Jeg begynte å ta litt sol i 15-årsalderen, faktisk flere ganger i uken på rad i noen måneder. Ble bare rød, det eneste det hjalp imot var kvisene (er nesten kvitt det problemet nå). Så tok jeg en liten pause ifra solarium til jeg ble rundt 16 år, da kjøpte jeg meg et produkt fra Brun og Blid som visst nok skulle være den beste måten å bli brun på, hadde blitt kåret til årets produkt hele 2 eller 3 ganger. Så jeg trodde at dette måte være produktet jeg hadde letet etter (produktet heter "Australian Gold, Dark Tanning, Accelerator, Native oils and vitamin E. Står det på flasken) men det ble ikke noen forskjeller fra tidligere. Jeg sluttet vell i Mars-April eller noe med å ta sol, men tok noen turer ned til solariumet i forrige uke 3 ganger. Brukte da en solkrem med solfaktor 30 på. Hvis noen veit hva som funger best i solarium for de med rødhet i huden vil jeg høre om det.Noen som har vært i samme shiten som meg, å veit hva jeg skal gjøre? Hvis dere veit av andre muligheter en solarium så spytt ut!

Endret av fantaorange50ore
Lenke til kommentar

Noe som er veldig fint for å dempe rødhet i huden er grønn mineralconcealer. Jeg har personlig god erfaring med disse to, men det finnes mange forskjellige merker å velge mellom:

 

http://www.everydayminerals.com/store/face/concealers/conceal-mint-color-corrector.html

 

http://www.signatureminerals.com/shop/prod_94.html

 

Nå vet jeg ikke om du er mann eller kvinne, men mineralmakeup påført med lett hånd, ser så naturlig ut at det fint kan brukes av begge kjønn.

 

Det som er viktig er å huske på at det skal veldig lite grønn concealer til for å dekke rødhet. Bruker du for mye vil huden få et grønnskjær, noe som egentlig ikke blir noe særlig tøffere enn rød hud. Påført riktig med en god kost, vil det derimot bare jevne ut hudfargen. Anbefaler et tynt lag (evt. 2-3 tynne lag om du er kvinne) med mineral foundation som matcher din hudtone over concealeren.

Lenke til kommentar

Nei, det kan overhodet ikke sammenlignes med brunkrem - utover at begge deler gir en litt annen farge på huden, da. Mineralfoundation (de gode merkene, i alle fall) tetter ikke porene, og legger seg ikke som en synlig maske utenpå huden. Den har en naturlig solfaktor på mellom 15 og 30, selv om bare de som har bevist det gjennom kostbare laboratorieforsøk har lov til å reklamere med det. Der brunkremen sklir flekkvis av når man svetter, tåler mineralfoundation langt mer - men er allikevel ikke vanskelig å vaske av seg.

 

Påført med lett hånd, vil det bli noe a la dette. Det ser ikke ut som sminke, det gir bare et inntrykk av jevnere hudfarge: http://www.productpasha.com/wp-content/uploads/2010/05/becca-mineral-foundation-before-after-photo.jpg

 

Men det er viktig å velge rett fargetone. Selv kvinner har en tendens til å velge en mørkere nyanse enn de egentlig bør bruke, og det er da man risikerer å se tydelig sminket ut.

Endret av Antlers
Lenke til kommentar

Takk for svar. Men er ikke dette jeg er på utsikt etter. Jeg må ha noe som blir der permanent, er ikke så gøy hvis jeg er på fest eller lignende, hvis jeg er ute å det regner, så faller alt dette pudder greiene av, og jeg ser bare mer jævlig ut.

Er det noen som veit av noe som blir permanent? fra før av så veit jeg av lysbehandling, men de som eier det skulle ha 1500-2000 per gang, å i gjennomsnittet så måtte folk som tok lysbehandling ta det opptil flere ganger så det ble ganske dyrt.

 

Jeg vil også høre om produkter som hjelper i solariumet, for de med over middels rødtansikt.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at jeg er ganske så rød i ansiktet. Jeg er mest rød ved kinnene, og på nasen, for dere som skjer på filmer og slikt, så vil jeg si at jeg er Mindre rød i ansiktet en, Line Verndal for dere som veit hvem det er. Uansett jeg blir kvalm til tusen når jeg ser henne hun er så rød, hun skjer ut som en tomat i ansiktet, fyssjk!!!! Stygge dame!ll derfor vil jeg høre om muligheter som finns i Norge som hjelper mot mitt problem. Ble litt mye skriving rundt denne skuespilleren, måtte bare få ut litt aggresjon. Håper det finnes noen engler der ute:)

 

 

ååå det er jo bare rødming det! ;) Litt flau du, men så søtt atte!

Lenke til kommentar

Kan hende du enten har Rosacea eller KPRF.

 

Rosacea ser litt mer ut som utlett, mens KPRF bare ser ut som "normal" rødming...jeg har selv KPRF.

Akkurat nå finnes det ingen behandling til KPRF utenom pulsbehandling.

 

En lett måte å sjekke om du har KP(RF): Har du små "prikker"(ser litt ut som når man har gåsehud) på armene? Er det altid en viss rødhet tilstede i ansikt?

Om ja, så vil jeg absolutt tro at du har KP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...