Gå til innhold

USB 2.0?

pikamikaa

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Når jeg foreksempel kobler til mobilen, minnepenn eller diverse ting til usb'en på dataen, så kommer det opp ofte at jeg burde koble den til 2.0 med for bedre ytelse. Har bare to usb utganger på høyre side (ingen bak). Hvorfor kommer det slik? Har sjekket "Enhetsbehandling" og på USB kontrollere så står det Encanted eller Highspeed, og prøvde og oppdatere driverene, men de beste var allerede innstallert stod det.

Hva er greia??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at jeg ikke har veldig mye kunnskap her. men jeg vil anta at du da kun har usb 1.1 innstallert på pcen og det er ikke kun en driver som må oppdateres for å skaffe 2.0

jeg vil også annta at det ikke bare er software og at man fysisk må bytte til usb 2.0

da ville jeg forresten gått for 3.0 som er den nyeste og raskeste USB.

Forskjellen på usb 1.0 og 2.0 er at mens 1.0 kun støtter filoverføring på opptil 12Mbit/s, så støtter 2.0 opptil 460Mbit/s

håper noe av dette kom til hjelp..

tar jeg feil må noen bare korrigere meg

Endret av -Spartakus-
Lenke til kommentar

Sjekka på produktinformasjon om pc'en min (Her!) og her står det at jeg har "2 × USB 2.0".

Og det må jo stemme også, siden det kommer opp at jeg må koble den til porten med bedre ytelse.. Men det kommer på begge to!

Husker jeg hadde et lignende problem da jeg kjøpte en ekstern harddisk som kjørte på 2.0. Jeg fikk den ikke til å funke, men heldigvis kjente vi en datafyr, men nå skal det sies at jeg ikke husker hva han gjorde... /bump

Endret av killzoner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...