ztriker Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hei. Jeg endret multiplieren min fra 13.5 til 12.5/13.0 på mitt MSI KT3 Ultra2 med XP 2200+. Det er en TBred B prosessor. Kjørte først FuzzyLogic (nyeste verjson) og klokket FSB fra 133 til 157.5. Satte den så tilbake til 133 for å endre multiplieren ned et hakk i BIOS for å se om jeg kunne klokke FSB enda noen hakk. Etter at jeg gikk ut fra biosen og lagret endringene startet ikke maskinen opp. LED'n for HD'n lyser i lang tid til den slokner og ingen ting skjer. Ingen kommunikasjon ut til skjermen heller. Jeg har prøvd å reset på CMOS, men det hjalp ikke. Jeg har tatt ut alle IDE enheter og minne uten at det hjalp. Eneste som sitter igjen på kortet er et radeon 9200, et audigy 2 og et nettverks kort... Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å stille BIOS'n tilbake til default?? Eller har jeg ødelagt prosessoren og/eller hovedkortet? Må jeg legge en Clas Ohlson bakrutefikser (se http://www.overklokking.no/cpu/amd_workaro...nds/index7.html På forhånd takk! Rolf Egil Lenke til kommentar
ztriker Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Spec.: KT3 Ultra 2 TBred B 2200+ 266MHz TwinMos PC PC2700 256MB Sapphire Radeon 9200 Atlantis Spire CPU-Vifte WhisperRock IV Lenke til kommentar
Hovland Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 har du prøvd å ta ut bios batteriet? Eller hva med å sette ram-brikken i en annen slot? sistnevnte funka her i går=) Lenke til kommentar
ztriker Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Jeg tok ut batteriet og det virkea ikke første gangen, men fant da ut at jeg sannsynligvis ikke hadde det ute lenge nok til å tømme kondisene. Tok det ut en litt lengre tid og det gjorde susen! Men hvordan skal jeg få satt ned MP'n min? Må jeg legge inn en 'U' eller skal HK mitt klare det selv? Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 MSI HK mitt "blacker" også ut - og HD lyset lyser en kort tid (Slik som beskrevet i første post'n) - etter at jeg har tatt vel hardt i på FSB (Intel P4 2GHz). Trikset jeg har funnet ut er å holde inn power-knapp i 5 sek, og restarte maskina - og gjøre det samme en gang til.. Virker nesten som at MSI har lagt inn en egen "wow-i'm-in-deep-shit" prosedyre, som gjør at BIOS blir resatt til forrige FSB verdi som fungerte.. Hvis jeg kødder for mye med mem instillinger, vil disse også bli resatt og FSB satt tilbake til org. 100.. Noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå