Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stort lag/fps problem i spill

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt denne pc'en til Call Of Duty, Quake Live og Counter-Strike i en lang tid nå, og har aldri før hatt problemer. For noen dager siden startet jeg pcen som alltid og alt virket som det skulle, men når jeg begynte å spille hakket spillene noe forferdelig. Var så mye lag og fps-problemer at jeg ikke engang hadde det gøy. Pc'en fungerer utmerket til alt annet bortsett fra spill akkurat nå. At specs på pc'en ikke er bra nok for spillene er det ingen sjanse for.

Det værste er at jeg ikke kan huske å gjort noe med pcen eller software som kan gjøre til dette problemet. Jeg har prøvd å restarte pcen, spillene, reinnstalert spillene, men det funker ikke. Har kjørt full virusscan og oppdatert i windows update men fremdeles hjelper det ikke.

Når jeg lukket program som nettleseren, xfire, steam og skype ble det mye bedre, nesten som før, men fremdeles ikke så bra som det brukte å være. Jeg kunne spille de nyeste COD spillene på max settings med skype,xfire,steam og nettleser oppe uten problemer før.

Noen som vet hva dette kan være? Noen ''basic'' ting jeg bør sjekke eller gå gjennom? Har ingen anelse om hva problemet kan være.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD sine prosessorer er ikke akkurat kjent for å ha god ytelse på single core oppgaver

kan jo se at den ene kjernen din er oppe på noe rundt 85% et sted der.

har du MSi afterburner, eller annet program som kan overvåke GPU ytelse?

kan jo se om grafikkortet "treffer toppen", men det skulle gått greit med 6870 egentlig.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

bruk fraps til å sjekke FPSen i spillet

bruk MSi afterburner eller lignende til å måle bruken av GPU

og taskmangaer til å måle CPU + RAM (tviler dog på at RAM er problemet)

kan jo også trykke resursovervåking i taskmanager får å få et bedre bilde

spill i 3-5 min og alt+tab ut, ta bilde fort... så poster du det her.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

TS: Sist jeg hadde en AMD maskin slo jeg den på en dag for å finne ut av at prosessoren hadde klokket seg ned av seg selv(regner med strømbrudd e.l), du kan jo sjekke om den ligger på riktig frekvens.

Ellers tipper jeg på varmeproblemer siden du sier den oppfører seg bedre ved lavere last.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eg har rydda vekk 10+ innlegg som ikkje hadde noko med saken å gjere.

Minnar og om unødvendig quoting.
Unødvendig quoting/sitering er mange ting, blant annet å sitere en annen persons sitat. I detalj: Det du siterer har allerede blitt sitert og du får dermed en dobbel-sitering. Det omfatter også å sitere enormt lange poster unødvedig. En skal alltid kun sitere nøyaktig det en vil kommentere. Sitering skal foregå slik at du først skal gjengi det som ble sagt og rett under skal så du komme med din kommentar på det. Dette, samt trimming av siterte poster kan føre til at du blir nødt til å dele opp sitater og kanskje behandle dem litt før du poster.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...