bekimc Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Jeg har veldig lyst til å gå for treningsprogrammet RYP, da jeg vil øke i muskelmasse. Men jeg blir fort forvirret og syns det er så mye styr når jeg går inn på siden demmes. Er det noen som har en litt mer oversiktlig og en smule mer konkret forklaring på det hele? Jeg vet det er mye å be om og muligens altfor mye pes for å hjelpe en random på et forum, men jeg hadde satt vanvittig stort pris på det. PS. Jeg er sytten år, og har trent med eget treningsprogram som fungerer greit, men vil gå for mer seriøsitet. Endret 9. desember 2011 av bekimc Lenke til kommentar
fenele Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Protip: Start med grunnprogrammet. Dra på gymmen, ta med loggbok. Varm godt opp så måler du og skriver opp 10RM på alle øvelser du skal trene(fra RYP evt endre øvelser). Så legger du inn tallene i kalkulatoren på https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer 10RM == 10 rep maks, dvs du legger på så mye vekt/motstand at du klarer rundt 10reps*1sett. Hvis du vil starte med dag 1 samme økt som du måler 10RM er det bare å starte med 80%/85% av 10RM. Endret 9. desember 2011 av LNF 1 Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Fint tips ja. Skal definitivt måle neste gang jeg er på trening, og deretter bruke kalkulatoren og kjøre det programmet jeg får oppgitt der. (?) Q: Hva vil det si med 80% av 10RM? Skummelt hvor lite jeg egentlig vet, men har trent så lenge. Absolutt på tide å ta det neste steget til å få inn kunnskap. Endret 9. desember 2011 av bekimc Lenke til kommentar
fenele Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Dag 1 i kalkulatoren vil være 80% av 10RM. Så vil du gå opp 5% hver dag/økt. 85% er for EM programmet men er beste å starte med grunnprogrammet først som sakt Etter du er ferdig med det tar du 1 uke fri også starter du på EM(ekstrem muskelvekst) programmet. Etter du er ferdig med EM kan du vurdere en 2split f.eks i 2-3mnd så evt kjøre fettforbrenningsprogrammet eller noe annet. Er lurt å variere program/øvelser/reprange med gjevne mellomrom. GL og husk å følge dietplanen. Kosthold er veldig viktig hvis du vil ha resultater! Endret 9. desember 2011 av LNF 1 Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Vanvittig bra tips, LNF. Den kalkulatoren som gav meg et ferdigoppsett til de ukene, må jeg si, var akkurat det jeg jeg har lett etter. Tusen takk for gode og enkle svar. Neste treningsøkt blir på mandag, tar meg en tur innom tråden her og skriver om jeg lurer på noe. (noe jeg høyst sannsynligvis kommer til å gjøre.. ) Lenke til kommentar
fenele Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Np. Bare /pm hvis det er noe, hvis ikke stikker jeg innom tråden til uka Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 har trent med eget treningsprogram som fungerer greit, men vil gå for mer seriøsitet. Jeg berømmer deg for å skrive dette! Lykke til med RYP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå