Gå til innhold

Excel - Rullegardinlister og automatisk innfylling


marovic

Anbefalte innlegg

Hei!

 

(Excel 2007, norsk)

 

Jobber innenfor salg og ønsker å bli flinkere til å lage tilbudet samtidig som jeg sitter å snakker med kunden ..

 

Skal prøve å forklare hva jeg tenker her:

 

Utgangspunktet er en prisliste (som kan ligge på Ark2?) med X-antall artikler. Artiklene er i utgangspunktet delt inn i 10 kategorier. Vi kan si at hver kategori inneholder 20 artikler, med tilhørende varenr, sortimentkategori og pris pr stk.

 

Det jeg ønsker er:

 

I kolonne A: En rullegardinliste med kategorier

I kolonne B: En rullegardinliste med produkter i den kategorien jeg valgte i kolonne A.

 

Når jeg har valgt produkt i kolonne b skal øvrige kolonner automatisk komme:

 

I kolonne C: Sortimentkategori

I kolonne D: Pris

 

I kolonne E skal det antall artikler føres inn, og

I kolonne F skal totalen regnes ut ( =SUMMER(D1*E1) )

 

I radene nedover skal prosessen kunne gjentas, men da eventuelt med produkter fra andre kategorier.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

 

(Alternativt kan jeg lage en forenklet versjon av prislisten og slå sammen kategori og produkt - slik at Kolonne B og C fylles inn automatisk når kategori/produkter valgt.)

Endret av marovic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...