Gå til innhold

[Løst] Passordbeskytte Android Market/Deaktivere in-app purchase

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig lagt inn betalingsinformasjon hos Google checkout for å kunne benytte meg av de mange 1-kroners tilbudene om dagen.

Jeg stusser imidlertid over at det tilsynelatende ikke er mulig å fjerne muligheten for in-app billing. Iallefall burde det være mulig å kreve passord før nedlasting av programmer fra market.

Jeg har satt opp to-trinnsverifisering, slik at jeg nå må bruke authenticator om jeg vil logge på Google-kontoen min, men dette hjelper fint lite på telefonen. Genererte også et programspesifikt passord for telefonen, men dette trengte jeg bare taste inn én gang, slik at jeg ikke er beskyttet om noen skulle få hendene på telefonen.

Som en nødløsning bruker jeg den innebygde "protect apps"-funksjonen i MIUI, men her kan jeg bare sette et låsemønster - ikke noe passord.

Poenget mitt er: Hvordan kan jeg best mulig sikre at mine sårt oppsparte kroner ikke går til smurfebær o.l. på min Android telefon (hvis vi utelukker muligheten for at ingen andre enn meg selv noensinne kommer til å fikle med den)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg også lurt på. Fant ingenting under innstillinger i marked (via nettet), der står det bare "mine enheter". Fant dog ut hvordan man sletter hele kortet, da må du inn i https://wallet.google.com og slette det derfra. Kanskje litt tungvindt å legge inne nytt kort hver gang man skal kjøpe noe men.

Bør vel være en mulighet å stille inn et passord man må taste inn ved kjøp, både av app'er og "smurfebær"?

Edit; Under innstillinger i Market på selve telefonen kommer det bare opp "innholdsfiltrering", "Varslinger", og "annonseinnstillinger". (HTC Hero, android 2.1)

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

inne på innstillinger for marked kan en sette personlig passord for kjøp. står at det gjelder for kjøp av apps og annet innhold. prøvd det?

Thx, da slipper jeg å bekymre meg om telefonen kommer på avveie :)

Hmmm, jeg finner ikke den muligheten noe sted jeg. Går du til market via mobil/tab eller via internettleser?

Lenke til kommentar

inne på innstillinger for marked kan en sette personlig passord for kjøp. står at det gjelder for kjøp av apps og annet innhold. prøvd det?

Thx, da slipper jeg å bekymre meg om telefonen kommer på avveie :)

Hmmm, jeg finner ikke den muligheten noe sted jeg. Går du til market via mobil/tab eller via internettleser?

på mobilen.

du har antagelig for gammel versjon av marked. jeg har versjon 3.3.11 av marked.vet ikke når det ble innført..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...