Gå til innhold

Har Dagbladet gått for langt?


Szmekken

Anbefalte innlegg

At vår kjære statskanal driver nestekjærlig seksualundervisning er det vel få som gidder å la seg provosere av lenger.

 

At Kondomeriet annonserer sitt utvalg av erotiske rekvisitter i halvnitiden er også blitt så vanlig at få lar seg sjokkere.

 

I vårt stadig mer seksuelt liberale samfunn, hvor alle ser sitt snitt til å tjene penger på folks seksualitet, er det ikke ofte jeg rynker på nesen lenger. I dag lyktes imidlertid Dagbladet å krysse en ny grense i mine øyne.

 

Er dette egentlig greit?

Endret av Szmekken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men burde ha egen kategori hos dagbladet som kunnet tatt opp temaet isteden for å stå på førstesiden hvor den garantert vil irriterer kristne og andre som er litt pripne i forhold til slike ting.

 

Personlig bryr jeg meg fint lite om seksualundervisning på Dagbladet eller VG , men det har nok en sammenheng med at begge avisene er langt mer "Se & hør" aktiv enn noe annet. journalisme ser ut til å være døende i alle fall i de store avisene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med seksuelt innhold som dette i seg selv. Det er omstendighetene og stedet det formidles på som får meg til å reagere.

 

Problemet slik jeg ser det er at seksuelt innhold er noe hver enkelt må kunne oppsøke ved ønske og behov. I denne formen burde det ikke være tilgjenglig for personer som ikke ønsker å bli, eller burde bli, eksponert for det.

 

Jeg personlig er ikke interessert i å se et bilde av en erigert penis med påskriften "Hvorfor er familien forbudt?, når min intensjon er å oppdatere meg på nyhetsbildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dagbladet viser daglig artikler skrevet av andre enn dem selv, denne er ifra klikk, de bruker også mobilen.no, og flere andre sider. VG.no bruker computerworld.no, amobil.no.

Men om det er det noe dagbladet burde skrive om, jeg vet ikke da jeg ikke er målgruppen (ikke pleier jeg å lese om motenytt heller da jeg ikke finner det særlig interessant). Så kan kanskje damene og de homofile heller svare på om de fikk noe ut av artikkelen.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med seksuelt innhold som dette i seg selv. Det er omstendighetene og stedet det formidles på som får meg til å reagere.

 

Problemet slik jeg ser det er at seksuelt innhold er noe hver enkelt må kunne oppsøke ved ønske og behov. I denne formen burde det ikke være tilgjenglig for personer som ikke ønsker å bli, eller burde bli, eksponert for det.

 

Jeg personlig er ikke interessert i å se et bilde av en erigert penis med påskriften "Hvorfor er familien forbudt?, når min intensjon er å oppdatere meg på nyhetsbildet.

 

Går ut i fra at siste avsnitt var en overdrivelse? Jeg ser bare en munn som fortærer en banan i artikkelbildet. Synes ikke denne artikkelen var så fæl i forhold til mye annet som norske medier har presentert. Virket som en god, informativ artikkel.

 

Deler dog bekymringen din om at grenser blir presset for hver dag. Er vel ikke lenge før disse overskriftene dukker opp:

 

"Runking i barnehagen - Noe for deg?"

"Urinering på partneren - Morsomt og forhindrer testikkelkreft!"

"Hvordan nyte voldtekten - Gjør det beste ut av det!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Personlig bryr jeg meg fint lite om seksualundervisning på Dagbladet eller VG , men det har nok en sammenheng med at begge avisene er langt mer "Se & hør" aktiv enn noe annet. journalisme ser ut til å være døende i alle fall i de store avisene.

DB og VG er faktisk mye bedre enn de største avisene i en del andre land. Se f.eks på "The Sun" i England og du vil se at vi kunne hatt det mye værre enn med VG og DB.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søppelavisene vil alltid gjøre alt for å provosere akkuratt nok til at det blir oppmerksomhet rundt det, men lite nok til at det ikke får konsekvenser.

 

Dette fører til at de pripne i samfunnet stadig får sine grenser overtrampede, og irriterer dem. Noe som strengt tatt gjør at jeg er for flere artikler av denne typen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi lever vel ikke i middelalderen ennå eller??

 

Seksualopplysning er strengt tatt utelukkende positivt i mine øyne. Og som Flimzes påpeker så gjør det ikke så mye om noen pripne lissomkristne rynker litt på nesa. Vi skal ikke se bort fra at de plukker opp noen tips de også selv om de sutrer utad. :tease:

 

Så en er nødt til å være fra middelalderen, være religiøs og prippen for å misslike å bli innkludert i andres seksualliv i tide og utide?

 

-

 

Dessuten ser jeg ikke helt hvordan denne artikkelen skal kunne sees som seksualopplysning. I mine øyne er den til seksualopplysning som næringskatalogen til MCDonalds er til matlaging. Hvis man trenger instrukser for oralsex fra andre enn den man skal gå ned på, er det nok tryggest å la hele greia være i fare for å bli kvalt.

 

Dette er kommersiell strategi, og ingen nestekjærlig seksualundervisning ...

Endret av Szmekken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ja, men burde ha egen kategori hos dagbladet som kunnet tatt opp temaet isteden for å stå på førstesiden hvor den garantert vil irriterer kristne og andre som er litt pripne i forhold til slike ting.

 

 

Jeg lurer på en ting.. hvordan tror de kristne at de kom til verden?? Tror dem at mora deres er Jomfru Maria?? Det virker på meg som at den lille delen av befolkningen trenger litt seksualopplysning.. ;)

Lenke til kommentar

Ja, men burde ha egen kategori hos dagbladet som kunnet tatt opp temaet isteden for å stå på førstesiden hvor den garantert vil irriterer kristne og andre som er litt pripne i forhold til slike ting.

 

Personlig bryr jeg meg fint lite om seksualundervisning på Dagbladet eller VG , men det har nok en sammenheng med at begge avisene er langt mer "Se & hør" aktiv enn noe annet. journalisme ser ut til å være døende i alle fall i de store avisene.

 

Skal de ha noe, så får det være en egen side disse "pripne" kan benytte seg av. Den slags sensur burde være opt-in.

 

Ikke at DB fremstår som en seriøs nyhetsformidler, men det var vel aldri hensikten. Og de gjør alle en innsats for å lede oss vekk fra de viktigste sakene, uansett. De skal tjene penger og politiske interesser, ikke tjene folket.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Jeg er en stor tilhenger av åpenhet og ytringsfrihet, men jeg syns det er litt på kanten når de nærmest har "Jente (19) gruppevoldtatt i Slottsparken" og "Slik får du ditt livs beste orgasme" ved siden av hverandre.

 

For min del kunne dagbladet.no hatt en egen "avdeling" med kun reelle verdensnyheter, ingen bloggere, kjendiser og slanking rørt inn mellom nyhetene som virkelig betyr noe..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...