Gå til innhold

Ny smartphone, før mars.

FlyDuc

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg leter etter ny mobil, pga. min gamle ble ødelagt. Men er så mye rart der ute så jeg vet ikke hvilken jeg skal ta. Bruker min eldre mobil som reserve, tenkte å kjøpe den til bursdag, og den er i slutten av februar. Så kan vente til noen nye har kommet ut fra nå til rundt februar.

Bruk:

- Meldinger, ringer nesten aldri.

- Facebook

- Musikk og video, så greit med litt stor skjerm

- Kunne legge til ekstra minnekort.

Anbefalinger jeg har fått:

- Samsung Galaxy S2, er jo gammel så en ny og bedre kommer vel på kort tid.

- Samsung Galaxy Nexus, syns Samsung GS2 er bedre, men?

- Motorola XT910 Razr, den så fin ut og var ny men usikker.

- HTC, var en hvit en som en kompis kjøpte husker ikke hva den het. (Sikkert XL)

- HTC sensation XE

- ZTE Skate, billig

- Iphone, men er ikke glad i itunes.

Endret av FlyDuc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lese tester opp og i mente, men jeg vil anbefale deg å stikke innom en større elktronikkbutikk og trykke på de aktuelle telefonene. Alle de som er nevnt er bra absolutt, og kan gjøre nesten alt av det du nenver (iphone og nexus har ikke minnekort). Jeg vil holdt en knapp på nexus, det blir min subjektive mening.

Lenke til kommentar

Du kan lese tester opp og i mente, men jeg vil anbefale deg å stikke innom en større elktronikkbutikk og trykke på de aktuelle telefonene. Alle de som er nevnt er bra absolutt, og kan gjøre nesten alt av det du nenver (iphone og nexus har ikke minnekort). Jeg vil holdt en knapp på nexus, det blir min subjektive mening.

Takk for din mening. Ja prøver å lese nye og filtrere men vil ha noe bra liksom, så jeg slipper å kjøpe det så kommer det noe mye bedre 1-2 måned etter liksom. Litt bedre gjør ingenting men ja.

Lenke til kommentar

- Nokia N9, så ok ut den. Men ikke glad i hvordan skrivegreiene på den før, men nå kan vi bare laste ned ny.

Jeg ville personlig unngått N9 fordi den er den eneste mobilen med MeeGo, vil tro det er mye mindre utvalg av apper til MeeGo enn Android, IOS og Windows Phone...

Ellers får du Galaxy S2 til totalpris 2869 på siba.no (jeg ville valgt den, om jeg var deg ;))

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=6855650

Lenke til kommentar

- Nokia N9, så ok ut den. Men ikke glad i hvordan skrivegreiene på den før, men nå kan vi bare laste ned ny.

Jeg ville personlig unngått N9 fordi den er den eneste mobilen med MeeGo, vil tro det er mye mindre utvalg av apper til MeeGo enn Android, IOS og Windows Phone...

Ellers får du Galaxy S2 til totalpris 2869 på siba.no (jeg ville valgt den, om jeg var deg ;))

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=6855650

Takk for infoen, hadde ikke gått så mye innom det.

3068 + 49*12 = 3656 ;) (Pga. har ikke Tele2) Men fortsatt billig ^^

Ja så på den forrige uke, tenkte meg den men liksom S2 har vært ute i snart 1 år.. blir jo litt gammelt og nye modeller kommer ut hele tia, og jeg kan vente et par måned til kanskje noe bedre kommer.

Lenke til kommentar

Hva med HTC Sensation, XE eller XL. :thumbup:

Oh takk, ser ut som om kompisen min har den derra XL. Men jeg foretrekker utsende på XE, og den kan legges på minnekort. Står at XL er raskere og har mindre oppløsning på skjermen, men merkes sikkert ikke mye forskjell, eller?

Og hvorfor akkurat dem?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne også ha anbefalt Lumia 800 på det sterkeste (siden jeg er veldig fornøyd med min), men tar hensyn til trådstarters ønske om å ville sette inn ekstra minnekort. Dette er ikke mulig på Lumia 800 og jeg anbefaler derfor ikke telefonen til han.

Men er ikke dette også umulig på iPhone?

Lenke til kommentar

Ta en titt på Nokia Lumia 800 når du er nærmere kjøp, regner med den da skal ha kommet i butikken rundt Feb. :)

Takk, men menyen der var litt rar syns jeg. Og litt lengre oppe fikk jeg vite at det ikke fantes så mange apps, men de har sikkert de viktigste så går nok bra. Designet var ganske ok men ja litt kjipt uten minnekort og kunne tilpasse menyene osv.

Jeg kunne også ha anbefalt Lumia 800 på det sterkeste (siden jeg er veldig fornøyd med min), men tar hensyn til trådstarters ønske om å ville sette inn ekstra minnekort. Dette er ikke mulig på Lumia 800 og jeg anbefaler derfor ikke telefonen til han.

Hei, siden du har har mobilen. Hvordan er den? Liksom menyen, syns den var litt annerledes med hva jeg har sett før og brukt før. Og hvordan er multitaskingen der?

Ja er litt kjipt at man ikke kan legge til ekstra minne.

Lenke til kommentar

Knallbra. Som alle andre WP7-telefoner bare med et mye bedre design på hardware. Menyer osv flyter langt bedre enn på konkurende OS. Multitaskingen er helt ok, kan ikke si jeg tenker mye på det eller bruker det veldig aktivt.

Jeg vil anbefale deg å prøve en WP7-telefon for å få følelsen på hvordan det fungerer. Det er noe helt annet å få følelsen på det selv enn å se det på videoer. :) Det finnes bra med Apps, har kommet seg i det siste og man har det man trenger selv om det ikke finnes hundre ulike utgaver apps som i bunn og grunn gjør det samme.

Lenke til kommentar

Tja hvis du skal vente til mars kan jeg anbefale å se på Nokia Lumia 900 som antageligvis blir annonsert i januar. Samme specs som lumia 800, etter ryktene å dømme, men med 4.3" CBAMOLEDskjerm, noe som er et enormt pluss over lumia 800 IMO.

Ellers har du jo Samsun Galaxy Note som blir fantastisk, muuuuligens Samsung Galaxy S3 hvis du er heldig innen tidsfristen din, Lumia 800 og såklart N9.

Lenke til kommentar

Knallbra. Som alle andre WP7-telefoner bare med et mye bedre design på hardware. Menyer osv flyter langt bedre enn på konkurende OS. Multitaskingen er helt ok, kan ikke si jeg tenker mye på det eller bruker det veldig aktivt.

Jeg vil anbefale deg å prøve en WP7-telefon for å få følelsen på hvordan det fungerer. Det er noe helt annet å få følelsen på det selv enn å se det på videoer. :) Det finnes bra med Apps, har kommet seg i det siste og man har det man trenger selv om det ikke finnes hundre ulike utgaver apps som i bunn og grunn gjør det samme.

Hehe, på videoene ser det ganske bra ut. Bra flyt osv. men tror ikke jeg kjenner noen med wp7. Får sjekke elektronikk butikkene senere, joa trenger ikke så mange apps/spill heller. Ser mest på videoer osv. som jeg kan bare laste ned.

Tja hvis du skal vente til mars kan jeg anbefale å se på Nokia Lumia 900 som antageligvis blir annonsert i januar. Samme specs som lumia 800, etter ryktene å dømme, men med 4.3" CBAMOLEDskjerm, noe som er et enormt pluss over lumia 800 IMO.

Ellers har du jo Samsun Galaxy Note som blir fantastisk, muuuuligens Samsung Galaxy S3 hvis du er heldig innen tidsfristen din, Lumia 800 og såklart N9.

Ah, takk det jeg ville høre, om mobiler som kommer. Får ta en titt videre designet likte jeg ihvertfall. Er nesten alle nokiaene like eller.

Tror jeg leste at Samsung GS3 skulle komme ut i mai-juni også blir det sikkert utsettelse? Og har ikke fått noe info om specsa. Så usikker om den blir mye bedre enn SGS2

Lenke til kommentar

Nja, nokiaene er ca like like som alle androidmobiler jeg har sett :p .

MAO ikke SÅ like. Eneste er Nokia N9 og Lumia 800 som er nesten prikk like. Du finner bilder av Lumia 900 med et enkelt googlesøk, eller siden jeg har pakket 10 julegaver i dag (score) kan jeg gjøre det for deg:

http://www.youtube.com/watch?v=yprkVdIz1YE

Jeg vurderer nesten den selv, selv om jeg har byttet mobil 2 ganger siden juni allerede...

Om du har iphone eller android fra før kan du gjøre som beskrevet her for å teste det ut i mobilbrowseren din :)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nja, nokiaene er ca like like som alle androidmobiler jeg har sett :p .

MAO ikke SÅ like. Eneste er Nokia N9 og Lumia 800 som er nesten prikk like. Du finner bilder av Lumia 900 med et enkelt googlesøk, eller siden jeg har pakket 10 julegaver i dag (score) kan jeg gjøre det for deg:

Jeg vurderer nesten den selv, selv om jeg har byttet mobil 2 ganger siden juni allerede...

Om du har iphone eller android fra før kan du gjøre som beskrevet her for å teste det ut i mobilbrowseren din :)

Oh, fordi alle nokianene jeg har lett etter så helt like ut nesten Nokia N8, N9, Lumia 800 også nu Lumia 900 så nesten likt bare mye bedre syns jeg. Ja tok et par google søk om det etter at du nevnte mobilen isted :) Oh nice, har ikke begynt å pakke enda, folk blir sikkert glade :)

Byttet 2 selv men begge ble ødelagt, nå bruker jeg den gode gamle mobilen min. Litt kjedelig men det funker for en stund.

Takktakk, får sikkert låne av en eller annen og teste det ut :D

Hvorfor ikke kjøpe nybrukt? rett over jul pleier det å ligge mange telefoner ute på finn.no som folk selger helt nye..

Oh? Nei jeg tenkte det ikke, viste ikke at folk solgte det etter jul heller. Men ville ha noe nytt og godt som kom også :) Men får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...