Håvard- Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 jeg har en bærbar pc; asus N53S, jeg har hatt den i et år og jeg formaterte den for et par dager siden. Plutselig nå så har skjermen blitt helt bugga og rar og på høyre side har det dukket opp fullt av røde streker på skjermen. Noe er galt med skjermen, ser ut som døde pixler men er veldig mange, jeg vet ikke helt hva som er problemet og skal sende den inn på reprasjon. Men det tar 2 måneder å sende inn til asus osv. så det jeg lurer på er om garantien dekker dette? Og viss ikke hva tror dere er billigest av å få den fiksa eller å kjøpe ny ekstern skjerm? Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Dekker ikke garantien det så reklamere du på maskinen(privat kjøp,5år reklamasjons rett) Hvorfor tar det 2 måneder å få den fixet??hvor har du det fra? Endret 9. desember 2011 av taz Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 jeg har en bærbar pc; asus N53S, jeg har hatt den i et år og jeg formaterte den for et par dager siden. Plutselig nå så har skjermen blitt helt bugga og rar og på høyre side har det dukket opp fullt av røde streker på skjermen. Noe er galt med skjermen, ser ut som døde pixler men er veldig mange, jeg vet ikke helt hva som er problemet og skal sende den inn på reprasjon. Men det tar 2 måneder å sende inn til asus osv. så det jeg lurer på er om garantien dekker dette? Og viss ikke hva tror dere er billigest av å få den fiksa eller å kjøpe ny ekstern skjerm? Takk for svar på forhånd. http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=reklamasjon Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=reklamasjon Står ikke på den siden at det tar 2 måneder å sende inn til asus osv. Det står at du har 2 måneder på deg til å klage om du mener det er noe galt med maskinen. Lenke til kommentar
Håvard- Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 sry, skjønte ikke helt hva du mener taz. men det tar 2 måneder pga. jeg først på sende den til MPX (der jeg kjøpte den), så må de sende den til asus, så må asus sende den tilbake til mpx igjen så til meg. Men om garantien ikke dekker skaden må jeg betale for hele frakten som blir på 4-500 kroner. så jeg vil være sikker på om garantien dekker det... Lenke til kommentar
Exxxo Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hei Håvard. Kan du beskrive disse røde strekene litt nærmere? I utgangspunktet er det en garantisak dersom strekene er helt vertikale, eller horisontale. Dersom det ser ut som sprekker i skjermen, har den mest sannsynligvis fått en støt-skade (ikke garanti). Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) sry, skjønte ikke helt hva du mener taz. men det tar 2 måneder pga. jeg først på sende den til MPX (der jeg kjøpte den), så må de sende den til asus, så må asus sende den tilbake til mpx igjen så til meg. Men om garantien ikke dekker skaden må jeg betale for hele frakten som blir på 4-500 kroner. så jeg vil være sikker på om garantien dekker det... EDIT. Maskinen skal ikke innom MPX Følg denne(link under),går mye raskere Ring gjerne ASUS Support først på 23 16 26 82 http://www.mpx.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=retur-asus Om garantien bare er 1 år så kan du reklamere,det kan du gjøre inntil maskinen er 5 år gammel...Du må self ikke ha skaden skjermen selv,feks. mistet den i bakken o.l Feilen du beskriver kan komme av at skjermkortet i maskinen har tatt kveld,ikke nødvendigvis feil på skjermen.. UAnsett så dekker garanti/reklamasjon feilen gratis for deg så lenge du ikke har skadet skjerm/maskin. Endret 9. desember 2011 av taz Lenke til kommentar
Håvard- Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Takk for svar MEn er nok skjermen det er noe galt med, siden når jeg kobler den til en annen skjerm har jeg ikke det problemet Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) http://www.komplett....pic=reklamasjon Står ikke på den siden at det tar 2 måneder å sende inn til asus osv. Det står at du har 2 måneder på deg til å klage om du mener det er noe galt med maskinen. Det må du nok finne deg i...om den sendes utenlands..feks..kan du ikke regne med å få den dagen etter.Men der du kjøpte den skal de jo ha ett verksted...nok en grunn til å velge å handle på Elkjøp kanskje?Kan jo legge til att jeg var ute for nesten det samme for mange år siden..fikk gratis skjerm jeg da...hos Elkjøp. Endret 10. desember 2011 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå