Gå til innhold

Ditt improviserte overlevings skjul... hvordan og hva ville du laget det av?

Anbefalte innlegg

overskriften sier alt...

hvordan ville du laget ditt overlevelses skjul? og hva ville du laget det av?

du har til rådighet : det du kan få plass i en helt vanlig tur sekk.

du har heller ikke lov til å bruke telt eller lavvo, men alt annet du kan stappe i en vanlig sekk kan brukes.

kunne sikkert postet dette på et annet sted men det er det nærmeste jeg kommer til "villmark".

Endret av n00gai101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har visstnok ingen begrensninger, hverken praktiske eller økonomiske, så jeg hyrer inn en entreprenør til å bygge en bunkers med innlagt vann og kloakk. Så bygger jeg en annen bunkers et stykke bort der generator til strøm kan plasseres. Videre trenger jeg nok bensin (evt. diesel) til generatoren. En tredje bunkers til dette formålet.

Nei, dette ble visst bare tull :tease:

Lenke til kommentar

overskriften sier alt...

hvordan ville du laget ditt overlevelses skjul? og hva ville du laget det av?

kunne sikkert postet dette på et annet sted men det er det nærmeste jeg kommer til "villmark".

ser på svarene over så ser du jo hvor mye en liten feil skaper :p

Gi oss en liste over hva vi kan bruke , hvis ikke kan vi jo egentlig bare fly Taj Mahal inn i skauen

Lenke til kommentar

Veeeeel , Sekken min innholder alltid noe form for tau eller sterk hyssing, En samenleggbar sag og til tider en liten øks med en "Bred Bak" for og slå stokker ned i bakken med.

Hadde vell egentlig funnet 2-3 trær som sto ca 2-2,5 meter fra hverandre bundet stokker opp i en triangel form og noen stokker tvers over de igjen for så og legge masse granbar og mose oppå taket , Lagd en vegg der det er kortest avstand mellom trærne , kanskje 2 vegger for og lage noe vindtett. Bestående av noen stokker som sto lent opp mot taket tildekket med granbar,kvist og mose , Mose isolerer fint og holder litt på varmen siden mose er luftig og luft isolerer bra.

Utenom det hadde jeg nok lagd en gapahuk i tradisjonel forstand bortsett fra at jeg hadde satt vegger på hver ende av gapahuken for mere ly fra vind,

Lenke til kommentar

jeg hadde nok tatt med en liten presenning på 2x3meter... og en god stor kniv.

+ litt tau.

hadde laget gapahuk.

kuttet ned noen tynne greiner til å ha som ramme rundt presenningen og et kryss i midten for styrke, bunnet alt sammen med tauet og dekket det med greiner og alt av dødt planteliv jeg kunne finne.

hadde så funnet noe tørt ved og laget et bål.

simple as that. brukt ca 2 timer på å lage og perfeksjonere skjulet mitt og bruke resten av dagen på å finne mat og ved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...