Looke Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hei, har akkurat vært i militæret i et år og skal returnere til jobben jeg hadde før jeg starta. Det som er saken er at jeg søkte meg til militæret selv sånn 25 desember, 27 desember ifjor, sa jeg ifra til sjefen at jeg ville ha permisjon fra jobben og jeg fikk det ifra 5 januar 2011 fram til 5 januar 2012. Så jeg er egentlig permittert nå, så ringte jeg til sjefen sånn oktober i år og sa at jeg ville ha jobben tilbake når jeg dimma, datoen 15 desember. Det er snakk om en jobb i en matvarebutikk som jeg trivdes bra med å jobbe i. Det som er saken er at han nå kommer og tilbyr meg en annen jobb enn den jeg hadde, og når jeg blir permittert har jeg vel egentlig krav til å bare komme tilbake rett inn i den jobben jeg opprinnelig hadde ? For jeg er lite keen på å bli stående i en sånn disk fulltid, kontra og gå litt rundt og jobbe sånn som jeg hadde det før da. Hvordan ligger jeg an her, jeg kan godta å starte i en diskjobben en kort periode, men ikke noe lenger enn det. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Med mindre det står spesifisert i din kontrakt hva som er dine arbeidsoppgaver, kan arbeidsgiver disponere deg fritt. Blir litt sånn "jobb er jobb". Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er nok slik at hvis du er ansatt som "butikkmedarbeider", så står sjefen din helt fritt til å bruke deg til det han vil. Regner med du ikke er ansatt som "hjelpemann rundt omkring uten å sitte i kasse eller stå i ferskvaredisk"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå