bgdurango Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Trisol - et optisk fenomen Bildet er fjernet. Beskrivelse: Fikk dette i øyekroken og måtte jogge utpå ei myr med 10cm nysnø og med tresko. Synes det var verd det :-) Canon 60D, Sigma 10-20, 1/800sek, blender 10, iso 100, -1/3 eksp.komp. Litt økt kontrast og skarping Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Ja, av og til må man slite litt . Trodde fenomenet hette bisol, ute at det har noen betydning. Midtstillingen må kunne godtas, hvertfall av solene. Horisonten kunne kanskje trekkes noe vekk fra senter ved å kutte himmelen. Ser også ut til å være noe vignettering. Lenke til kommentar
bgdurango Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Takk for tilbakemelding Erik. Jeg har hørt både bisol og trisol men kanskje du har rett. Enig i at det ble vel symmetrisk men synes jeg måtte ha med skyene. Litt vignettering.. en uvane jeg kanskje bør slutte med :-) Vh -bjørnar- Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Spændende naturfænomen. Ville klippe lige over træerne for en bedre balance i kompositionen. Vignetteringen giver støj og uklarheder på den ellers så fine himmel - det ville jeg droppe. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg