BergenPCbruker Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hei alle sammen. Veldig lenge siden jeg har kommet her for deres ekspertise, men kan huske at dette var stedet å gå sist gang jeg hadde behov for hjelp. Jeg har investert i en trådløs ekstern hardddisk av typen WD My Book Live. Den fungerer supert og jeg er veldig fornøyd. Idag oppdaget jeg plutselig noe som forundret meg, nemlig at jeg ikke klarer å finne harddisken på en pc som er koblet til ruteren via kabel. PCen det er snakk om har jeg ikke noe trådløst nettverkskort på. Alle de andre pcene i huset finner harddisken på nettverket med en gang så lenge jeg er koblet til med wireless. Spørsmålet er da om jeg må investere i nettverksdongle eller kort, eller om det er noen instillinger i Windows jeg kan forandre på slik at harddisken blir synlig for pcen som er koblet til med ethernetkabel. Tusen takk på forhånd. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det var da forunderlig. Du har ikke installert noe nytt programvare i det siste? Kan du pinge mellom kabel-pc'n din mot de andre maskinene som har trådløst nett? Lenke til kommentar
BergenPCbruker Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg reinstallerte windows, og nå vises harddisken når jeg kobler til med ethernetkabel. Takk for innspill. Problemet er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå