randome Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hei! Jeg har kjørt Raid0 på 3 disker ganske lenge nå. og nå nylig koblet jeg SSD'n min til samme kontroller som raid0 sto på. Altså den innebygde Intel kontrollern på hoverkortet, dette for å få Trim til å funke. Men nå er den ene hdd'n usynlig fra raid kontroller menyen. Jeg må bruke Intel Rapid Storage Technology programmet og klikke reset volume to normal etter hver boot... Det er altså bare en mix av gamle dritt disker ^^ 2 av det er native sata (2.5" og 3.5" ) og den andre har en IDE til sata converter fra dealextreme koblet til. Hva kan være galt? den funker jo nesten som den skal etter jeg klikker reset volume to normal, men virker som den ene disken Sovner ellerno random også, da jeg hører den spinner opp igjen. HK er altså Asus P8z68 deluxe og ssd'n X25-M G2 80gb Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) For å få en riktig bilde av din array (Raid 0) før vi kan si noe mer,ønsker jeg at du kan ta bilde fra din (Windows)diskbehandling og vedlegge her. At får "Reset Volume to Normal", kan være: Enten at en disk er i ferd med å gå bananas Eller at Volume du har på din array får problemer på grunn at du har så mange disker i en uheldig konfiguration hvor driveren fra Intel får problemer (bakkoversveis) En meldning om "reset to Normal" er Aldri noe du kan leve med i lengden. Endret 9. desember 2011 av wiberos Lenke til kommentar
randome Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Hmm, tok akkuratt og satt jumper på den IDE disken til Cable select og nå ser det ut som alt funker som det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå