Wilmo Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hei! Jeg har bygd min egen PC, og har kommet til installasjonsfasen. Dette er min første hjemmelagde PC, så det kan godt være at det er en basic feil som ligger bak. Problemet mitt er at når jeg skal installerer W7, så får jeg feilmelding på partisjonene mine. "Disk 0 Partisjon 1 er MSR reservert", "Den valte disken er av typen GPT-partiosjon". Jeg prøver å lage ny partisjon, men ser ikke ut til å fungere. Hjelp? Mvh Wilmo Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Regner med du prøver å installere 32 bit W7? I følge disse tabellene på Wikipedia så støtter ikke W7 EFI. Lenke til kommentar
Wilmo Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Nei, jeg prøver å installere 64-bit. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Starte PC din for å installere Windows. Når du kommer til hvor du skal velge partition, press SKIFT+F10. I det vindue som åpner, skrive en commando linje av gangen og press ENTER Diskpart select disk 0 select partition 1 delete partition override select disk 0 convert MBR rescan exit Deretter lukker cmd vindue.Enten restarter du PC og gå til igjen installasjon, eller gå videre. Endret 9. desember 2011 av wiberos Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Slett partisjonen du finner, opprett ny partisjon, formater og installer, kan prøves ut. Lenke til kommentar
Wilmo Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Starte PC din for å installere Windows. Når du kommer til hvor du skal velge partition, press SKIFT+F10. I det vindue som åpner, skrive en commando linje av gangen og press ENTER Diskpart select disk 0 select partition 1 delete partition override select disk 0 convert MBR rescan exit Deretter lukker cmd vindue.Enten restarter du PC og gå til igjen installasjon, eller gå videre. 1000xtakk! Kan ikke si hvor takknemlig jeg er! I og med at dette er min første hjemmebygde PC så ville jeg virkelig at det skulle funke, så jeg ble litt nedfor da det oppstod et slikt problem! Det funket perfekt! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det var fint at du fikk det til.Jeg takker deg og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå