Sithcato Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Auswitch Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Myque Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg liker måten du har tenkt på for ideen er veldig god men det virker litt over-redigert som gir bildet et cartoon-ish preg. Dessverre klarer ikke de å vekke de rette assosiasjonene til ondskap jeg ønsker å få ut av et slikt bilde da virkeligheten uteblir for min del. Kunne tenkt meg å sett et mindre redigert versjon da jeg ser et bilde som har mye potensiale men det virker som om nevnte potensiale har bidratt til igjen nevnte over-redigering. Det sagt, hva jeg liker veldig godt med det er hvordan selve muren og tårnet rundt området er såpass mørke så de fungerer som en siluett og skaper en god dyster mystikk noe jeg antar skyene over ville bidratt til å forsterke. Liker også godt hvor bildet er tatt, hvordan de to sporene samles til et "all roads leads to auswitch" utrykk som er i grenseland bisart nok til at det fungerer veldig bra. Kameravinklen som ser ut til å være under hodehøyde passer fint til bildet, kunne gjerne vært enda lengre ned for min del men det er nærme nok til at jeg liker det. Eneste manglen med vinklen jeg kan peke på er at det virker ikke som om tårnet er midtstilt (har ikke sjekket om det er det eller ikke) på grunn av skinnene til venstre sin påvirkning av perspektivet, om du hadde vært en anelse lengre til venstre og midstilt tårnet (om du ikke gjorde det) hadde du hatt en perfekt vinkel. 2 Lenke til kommentar
Sithcato Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg liker måten du har tenkt på for ideen er veldig god men det virker litt over-redigert som gir bildet et cartoon-ish preg.Dessverre klarer ikke de å vekke de rette assosiasjonene til ondskap jeg ønsker å få ut av et slikt bilde da virkeligheten uteblir for min del.Kunne tenkt meg å sett et mindre redigert versjon da jeg ser et bilde som har mye potensiale men det virker som om nevnte potensiale har bidratt til igjen nevnte over-redigering.Det sagt, hva jeg liker veldig godt med det er hvordan selve muren og tårnet rundt området er såpass mørke så de fungerer som en siluett og skaper en god dyster mystikk noe jeg antar skyene over ville bidratt til å forsterke.Liker også godt hvor bildet er tatt, hvordan de to sporene samles til et "all roads leads to auswitch" utrykk som er i grenseland bisart nok til at det fungerer veldig bra.Kameravinklen som ser ut til å være under hodehøyde passer fint til bildet, kunne gjerne vært enda lengre ned for min del men det er nærme nok til at jeg liker det.Eneste manglen med vinklen jeg kan peke på er at det virker ikke som om tårnet er midtstilt (har ikke sjekket om det er det eller ikke) på grunn av skinnene til venstre sin påvirkning av perspektivet, om du hadde vært en anelse lengre til venstre og midstilt tårnet (om du ikke gjorde det) hadde du hatt en perfekt vinkel. tusen takk for en så grunndig tilbakemelding ja jeg husker det nå, dette bilde redigerte jeg mens photoshop-en min var ute av drift, så jeg brukte picasa imens. Kan se om jeg får ti til å lage en V2 med photoshop og ja.. en ørliten beskjæring på venstre siden hadde nok gjort seg men igjen tusen takk for at du tok deg tid Lenke til kommentar
Myque Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Tenkte heller en beskjæring på andre siden på grunn av at skinnene starter litt under halveis opp på venstre side mens de sentrerte skinnene starter i høyre hjørnet, tror det kan skape en merkbart større dynamikk i bildet. Glemte også å si at om du har planer om å kjøre originalen gjennom Photoshop/Lightroom så anbefaler jeg å ikke komprimere så mye om du skal kjøre samme rød farge på himmelen/skyene siden rød er den tyngste av alle farger å komprimere, kan leses litt mer semi-lettfatlig om her. http://www.albumartexchange.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=1811 Hyggelig å høre at tilbakemeldingen var til konstruktiv hjelp Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Syntes det passet godt jeg med mittstillingen her, flott. Lenke til kommentar
Trond J. Pettersen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Fin og passe dyster formidling fra dette triste stedet. Tror jeg forstår tanken bak fargevalget på himmelen og den mørke inngangen, og enig med dine valg her. Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Billedet du har taget er fra Brzezinka (Birkenau), som ligger 5-6 km fra O?wi?cim (Auschwitz) Stærkt udtryk i dit billede fra koncentrationslejren - godt forstærket af den måske lidt for overdrevne brug af den røde farve på himlen. Når man har været på stedet forstår man godt din udtryksform. På billedet ser du faktisk ud af lejren, men der var jo heller ikke megen trøst at hente der. Ville have klonet antenne, sirene og linselus væk fra himlen. Spændende. Lenke til kommentar
Sithcato Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 tusen takk for alle tilbakemeldinger :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg