majoralf Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hei, tenkte å forsøke makrofotografering, har kjøpt uorginale mellomlags ringer til objektivet mitt. Jeg har et Sony SLR-A35 kamera og har forstått det slik at disse mellom ringene må brukes sammen med manuell fokus. Men når jeg trykker på bildeknappen får jeg opp følgende melding " kontroller objektivet. Hvis objektivet ikke støttes,kan du tillate bruk av objektivet i tilpasningsmenyen" hvor er denne menyen?, skjønner ikke dette. Er det noen som kan hjelpe meg, takker for alle svar. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Du har sikkert ikke elektrisk overgang i ringene, så da dekreter kameraet at du ikke har på et objektiv og du får denne feilmeldingen. Kjenner ikke til Sony, men enkelte kameraer må du bruke i manuell eller så må du inn i menyene og aktivere en funksjon. Lenke til kommentar
majoralf Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Fant ut av det, en må forandre oppsettet til å kunne bruke utløser uten objektiv, da gikk det så fint så. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå