Gå til innhold

Hvordan feier du julaften?

46 stemmer

1. 1. Er julaften for deg personlig, kun en religøs feiring, eller sekulær?

• Religøs
      2
    • Sekulær
      39
    • Begge deler
      5
  2. 2. Hvor feirer du julaften?

• Hjemme alene
      1
    • Med familien
      45
    • Med venner
      0
  3. 3. Ser du på julaften og generelt sett juleferien som en periode fylt av stress?

• Ja
      5
    • Nei
      30
    • Litt
      11

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Nå er det ikke altfor lenge til juleferien og ikke minst juleaften.

En periode som er herlig for både religiøse og ikke religiøse.

Av ren nysgjerrighet, er jeg interessert å vite hvordan medlemmene på diskusjon.no feirer jul og juleferien generelt sett :)

Er det en tid for deg å feire Jesus fødsel?

En tid for å samle familien med herlig mat og koselig stund?

En mulighet for å glede andre og/eller deg selv med gaver? (slappe av)

Eller kanskje en kombinasjon?

Er det noen spesielle tradisjoner dere har, og hvordan bruker dere vanligvis resten av juleferien til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å bruke JIF universalmopp, men det hender jeg rett og slett bruker støvsugeren bare.

OnTopic:

Pleier å være sammen med nærmeste familie på julaften - resten er bare bonus hvis det innbefatter flere fridager. I år er det jo maks dårlig uttelling - men skal jo ha fri uansett :)

Religion er et ikke-tema i vår familie, men gaver er jo alltid hyggelig å gi - og få.

Endret av oslo72
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg pleier å bruke JIF universalmopp, men det hender jeg rett og slett bruker støvsugeren bare.

OnTopic:

Pleier å være sammen med nærmeste familie på julaften - resten er bare bonus hvis det innbefatter flere fridager. I år er det jo maks dårlig uttelling - men skal jo ha fri uansett :)

Religion er et ikke-tema i vår familie, men gaver er jo alltid hyggelig å gi - og få.

Julevasken ja, glemte den helt ^^

Det skal jeg selv gjøre, men det gjør jeg snart, ferie er for å slappe ^^

Min familie er veldig sekulær, så religion spiller ingen rolle i vår feiring.

Det er en ferie for oss, julaften feires som tradisjon hvor vi kjøper et juletre, mine foreldre kan leke julenisse og vi spiser alltid lammesteik med ovnsbakte poteter og brun saus, nonomonomonomonom.

Blir alltid julefilmer, christmas carol er en must film å se for oss.

Resten er å slappe av, spise god mat og nyte gavene/gjøre ingenting :p

Lenke til kommentar

Med familien, religion er kun ett tema om det dukker opp under praten.

Så lenge jeg får ribbe er jeg fornøyd, men tar meget hjerne medisterkaker og. Hele gavegreiene bryr jeg meg bare mindre og mindre om, kanskje endrer det seg den dagen det evt. er noen småbarn i familien igjen.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Det er med de nærmeste i familien. Vi eter middag og deler ut gaver, men ikke noe jesus kristus sitte og be foran brenning av jomfruer, etc. Personlig er jeg så langt fra kristen det går an å bli. Selve fridagene og feriene generelt er bare bonus som jeg tar som ekstra fridager. Selv om jeg ikke går i fast jobb og studerer så noen av dagene tilbringes på jobb. Når det kommer til mat kan jeg ikke fordra ribbe og eter ikke noe annet enn Pinnekjøtt. Så lenge pinnekjøttet er på plass er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Hadde tilbudet om å feire med onkler, tanter og søskenbarn (inkl. nærmeste familien), men når dette ble luftet for meg sa jeg at da får det faen meg bli uten meg, og at jeg heller kom til å chillen hjemme alene. Så da blir det kun mamma, pappa, søster og meg hjemme, slik jeg helst vil ha det. Blir så styr med slekt.

Ikke noe religiøse greier. Vi spiser, har det hyggelig og får gaver. Hater det gave-styret jeg, da. Fint å få ting, men kan alltids få/kjøpe det utenom jula, så synes det bare blir tull når jeg må huske å kjøpe gaver til andre.

Ellers har jeg det fint :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...